Everywhere is at home

Scott Johnston nu este doar regizor si profesor. Este un mare personaj. Indragostit iremediabil de Romania si, dupa umila mea parere, unul dintre cei mai mari ambasadori de imagine ai Romaniei. Este extrem de obiectiv cand ne analizeaza tara si cu toate acestea o iubeste la nebunie. In fiecare an isi aduce studentii aici si creeaza programe de training impreuna cu studentii, profesorii si actorii nostri, sub umbrela conceptului de „teatru in educatie”. Vorbeste perfect romaneste si ii invata si pe studentii sai. Le-a explicat, mai bine decat orice roman, semnificatia cuvatului dor. In Romania insa, nu exista fonduri pentru proiectele sale, caci ce eticheta mai buna de atat am fi putut avea?!…

Proiectul Everywhere is at home a demarat anul trecut in Glasgow si avut un succes imens, chiar daca englezii nu stiu (inca) limba romana. Anul acesta, Scott a reusit sa aduca acest proiect si aici.
Doua povesti paralele: un scotian venit in Romania in vacanta si un roman plecat in Scotia sa-si gaseasca de munca. Umorul textului ne ajuta sa depasim momentele dificile, dar ne face si sa zambim foarte amar. O realitate tratata intr-o maniera originala si transpusa scenic de un grup mixt de actori scotieni si romani, despre care cu siguranta vom mai auzi. Talentati si dedicati, au intrat in jocul lui Scott si au reusit sa ridice sala in picioare. Trei dintre ei mi-au atras atentia in mod special: Mary Gapinski, Andrei Mateiu si Tom Freeman.
Iar echipa completa: Sean Kane, Tom Freeman, Mary Gapinski, Andreea Samson, Mirela Oprisor and Andrei Mateiu -actori, Video – Kim Beveridge, scenariu – Clare Duffy si Scott Johnston – regia.
Ma tot straduiesc sa scriu despre acest spectacol, dar nu-mi iese…Si asta pentru ca TREBUIE sa-l vedeti. Iar pentru ca acest spectacol sa se repete in Romania, trebuie gasite resurse financiare.
So, care dintre voi aveti solutii sunteti bineveniti sa ma contactati.
Un voi mai posta fragmente din acest spectacol si sper sa va inspire!
A bientot!

2 gânduri despre „Everywhere is at home

  1. cum??? nu te-ai apucat inca de scris Cartea?! baaaad, very very bad! ce mai stai? hai, purcede si scrie ca e mare pacat sa n-o faci, iar eu mai mult decat sa te tot indemn si sa te mai bat la cap cateodata n-am ce face – sau vrei sa vin la tine, sa te leg de un scaun, sa-ti pun calculatoru-n brate si sa stau cu ochii pe tine… 2 ore pe zi sa zicem?! hm? crezi ca te pacalesc?! sau ca-ti gadil orgoliu’ ala pe care nici macar nu-l ai?! mai libelula ce esti! daca omu are-un dar de… unde-o fi, nu-i pacat sa se iroseasca?!

    in the other hand, habar n-aveam de asta, ce citii aici, insa este intr-adevar interesant si vreau sa vad.
    😀

    hai!

    Apreciază

  2. fii atenta dilema: tu mi-ai zis o directie, barbatzii ma bat la cap cu sf, iar eu le-as vrea pe amandoua plus ceva de copii, plus ceva ce nuzic inca….de unde sa incep….si daca ma apuc…cum naiba crezi ca o sa am nervii la mine sa am si job sa si scriu…iar fara soldini…greu…:)))
    dar ti-am promis ca ma apuc. nu am zis cand🙂 foarte curand insa! mi-ar placea sa iti faci program zilnic sa stai cu mine 2 ore (a nu se interpreta gresit de restul cititorilor)!!!:)

    Apreciază

Lasă un răspuns

