detalii care fac o natie

de curand am fost intr-un sat in inima muntilor. am cunoscut o batrana extrem de vioaie si de pusa pe glume. avea replica la orice.
ceva mi-a ridicat spranceana insa. o rugasem sa imi dea lapte de vaca nefiert. asa ca m-a invitat sa asist la muls. eu, produs de asfalt si betoane, gasesc tare pitoresti lucrurile astea, mai ales ca nu am fost crescuta de bunici „la tara”. asa ca am acceptat cu mare bucurie.
nu mai stiu contextul in care a aparut replica „ar trebui sa o mangaiati” (n.a. pe ea, vaca). raspunsul batranei a fost „o mangai, cum sa nu, de fiecare data o mangai cu un par pe spinare”.
am inlemnit. vaca aia avea vitel in burta, dadea lapte si hranea oameni, care oameni pe langa hrana mai si vindeau din produse.
si ma gandeam asa, d’aiurea…ca detalii de genul asta iti pot spune multe lucruri despre oameni.
si nu stiu de ce mi-am amintit o veche zicatoare romaneasca „in boul care trage, tot in ala dai cu parul”….
si m-am intristat…
detalii de genul acesta sa fie esenta natiei noastre?…

2 gânduri despre „detalii care fac o natie

  1. romanul majoritar oricum nu munceste decat cu parul pe spinare. no offence, dar e o realitate. celalalt roman e considerat overqualified si asta devine sinonim cu paria. asa ca….

    Apreciază

Lasă un răspuns

