de suflet de-amintiri dragi

am inceput sa fac balet de foarte mica. de fapt am inceput cu gimnastica, dar nu mi-a placut, desi opinia antrenorului meu era ca aveam talent pentru asta. eu cred ca doar visa ca el sa fie cel care descopera o noua Nadia.
gimnastica era mult prea seaca pentr mine, cat de mica eram.
acasa dansam foarte mult cu parintii. erau ca niste zei cand dansau. si ma simteam importanta si iubita si extrem de speciala cand tata ma invita la dans ca pe o domnisoara, desi abia stiam sa merg.
cum se incepe, am inceput si eu, cu baletul clasic. la putina vreme…cred ca dupa vreo 3 ani, mi-am dat seama de alt inconvenient: prea multe reguli impuse, care blocau ceea ce simti. asta gandeam eu atunci si asta gandesc si acum. mai ales ca langa numele meu nu poate aparea cuvantul regula, decat daca e impusa de mine:)
asa am ajuns in grupa de balet contemporan. imi era mila, intr-un sens ok, de profesoara mea. domnisoara Brandzia. avusese un accident nefericit si renuntase la scena, dar nu putea sta departe de dans. era o scanteie in ea, foarte speciala. asa a devenit profesoara de balet. tot de la ea am aflat de Gigi Caciuleanu. ne punea casete video, mare lux la vremea aceea si ne impartea miscarile pe secvente ca sa intelegem ce si cum.
la un moment dat, tatei i s-a parut ca acord prea mult timp dansului si a hotarat in numele meu ca e cazul sa ma opresc.
am incercat sa ii explic cum m-am priceput eu ca e felul meu de a exista, de a arata tot ce simt mai frumos. degeaba. decizia a fost ferma.
ala a fost primul meu moment de fronda din viata. nu-mi putea lua nimeni dansul. ar fi fost ca si cum m-ar fi omorat.
am continuat sa merg la balet, pe ascuns, si sa invat si mai mult astfel incat, daca as fi fost prinsa sa am argumentul suprem ca scoala merge bine.
la spectacole, ma durea foarte tare ca ai mei nu sunt in sala. am trait cu durerea asta in suflet multi ani. mi-as fi dorit sa ii vad, sa ii impresionez cu ceva, sa aiba semnificatie ceea ce fac eu.
la 15 ani aveam un nou spectacol. nu mai stiu ce era. nu mai stiu decat ca eram in sfarsit, prim balerina. era un eveniment legat de oras…
am dansat …nuuuu…n-am dansat….am trait cu o pasiune nemarginita si miscarile mele parca au asurzit sala.
la final era o secventa in care eu eram pe umarul unui balerin care trebuia sa ma coboare, impreuna cu un cos cu flori care era mult prea greu fata de cat puteam eu sa sustin. mi-am dat seama ca din cauza costumului lui, eu alunec. priza a fost proasta si cumva a reusit sa ma tina sa nu cad direct in cap, mai ales cand cosul cu flori a fost coborat ca o ghilotina. dar de frica sa nu ma scape m-a infipt bine in pamant. am reusit sa mentin rictusul pana cand a cazut cortina. si nu stiu cum, intr-o fractiune de secunda i-am vazut pe ai mei, undeva in penumbra. aveau lacrimi in ochi. nu stiu daca de frica sau de fericire sau poate de amandoua odata.
dupa ce mi-am recapatat respiratia, am realizat ca tata se temea de un esecu al meu. si durerea a disparut ca prin farmec.
nu a disparut niciodata pofta de dans. nu am mai putut sa fac balet pentru ca am avut ambele picioare fracturate, dar continui sa dansez cu aceeasi pasiune nebuna cand am ocazia.
iar pe Gigi Caciuleanu il iubesc pentru ca este o parte din inspiratia mea. si pentru ca la Festivalul International al dansului, care din nefericire a avut o singura editie, am mituit toti portarii de la National ca sa pot sa intru si sa stau pe scari si sa-l respir e acest om.
iar acum, ma bucur pentru fiecare rand pe care il scrie.
O parte din el, din Gigi Caciuleanu, din sufletul si mai ales din spiritul lui gasiti pe http://www.liternet.ro
nu stiu de ce mi-a venit acum amintirea asta si mai ales de ce v-am impartasit-o, dar ma bucur ca am facut-o…poate ca imi este foarte dor sa dansez!!!

Un gând despre „de suflet de-amintiri dragi

Lasă un răspuns

