despre comunicare neconventionala si content

ca sa-mi respect renumele de „nebuna”, capatat in minunata piata romaneasca, am sa va povestesc ceva, ca un argument legat de ceea ce fac inca din anii 90 si la cartile primite acum cateva luni, spre luminarea mea, din partea unei persoane care probabil redescopera roata.
– ati imprumutat cuiva o carte si dupa o perioada, fara sa o recuperati ati cumparat-o pentru ca va era draga?
– ati citit o carte in copilarie, pentru ca mai apoi, maturi fiind sa o redescoperiti pe rafturile unui anticariat sau librarii si sa o cumparati din nou, din nostalgie?
– vi s-a intamplat ca avand un copil scolar sa primeasca o lista de lecturi mai mult sau mai putin obligatorii si sa va amintiti ca si voi ati citit acele carti, dar ca acum nu le mai aveti in casa si sa cumparati acele carti din nou?
extrapolati aceste exemple la muzica, haine si absolut tot ce mai vreti voi si veti ajunge la concluzia ca se numeste comunicare neconventionala, in lumea pretentioasa de astazi. si ca ce insoteste acea carte (nostalgia, dorinta, necesitatea etc) se numeste content.
si care ar mai fi avantajele? cu cat reactia afectiva este mai puternica, cu atat durabilitatea in timp a mesajului este mai mare. va amintiti vreun spot din anii ’40? nu ma refer la cei din domeniu. voi, ceilalti! sigur ca nu, nici macar nu erati nascuti.
ca sa promovezi un produs sau un serviciu, nu trebuie neaparat sa dai cu produsul sau serviciul respectiv in capul omului pana il naucesti. ofera-i ceva, altceva decat produsul! ofera-i experienta! experienta duce la content. daca misti astfel oamenii, vor veni ei singuri catre produsul sau serviciul tau. va fi alegerea lor si le va placea. cand alegi „fortat” ceva, apare reactia psihologica perfect pertinenta numita bariera. atunci omul va respinge acel lucru sau va scapa destul de repede de el.
dar daca ii oferi „fructul oprit”? fii sigur ca daca il atragi intr-un joc placut in care el poate pune mana pe acel fruct oprit, sau ii interzici sa atinga fructul oprit, rezultatul va fi acelasi: va alerga cu limba scoasa sa obtina acel fruct oprit.
iata un exemplu simplu: interzicerea fumatului in locuri publice, campaniile anti fumat – rezultatul – in SUA, dupa prima luna, consumul de tutun crescuse cu 35%.
acum, aplicati exemplele la online. caci este cel mai exploziv mediu. veti avea aceleasi rezultate.
cum cumunicam neconventional? in primul rand lasati-va imaginatia libera. in al doilea rand, alegeti acel ceva care ofera real experienta, trezeste reactii etc , in al treilea rand ganditi proiectiv (care va fi durata in timp a acelei experiente pe care o provocati, ganditi strategic), in al patrulea rand – vorbiti pe limba clientilor (oamenii obisnuiti) nu a voastra si nici a prietenilor vostri (adica nu restrangeti lumea la cercul vostru stramt), evaluati categoria riscurilor si luati in calcul ca pot aparea si altele din categoria neprevazute, cautati ca tot ce faceti sa fie masurabil si cuantificabil (matematica sa traiasca!) si apoi realizati mai multe variante de buget.
adica: nu oferiti un produs, ci oferiti o experienta. nu oferiti doar un produs ci jocul pana la el, nu oferiti doar un produs ci tot ceea ce il inconjoara si il defineste, completeaza.
jucati-va!
iata, la final si un argument pentru care sustin „pirateria”. file sharingul va obliga intreaga lume sa-si regandeasca strategiile si poate, sa redescopere placerea jocului si al impartasirii de experiente, nu doar de produse.
m-am straduit sa nu folosesc termeni pretentiosi si sa dau exemple simple. iata un alt cuvant de aur: simplitatea.
si deasupra tuturor: bunul simt!
va doresc week-end minunat, sharing la viteze ametitoare si experinete placute!

6 gânduri despre „despre comunicare neconventionala si content

  1. hehehe-ul era cu siguranta de bine🙂 prietenii stie de ce😀
    am avut ani cand ma balaceam de placere sa vad ca alte agentii incearca sa faca segmente din ce faceam eu. daca iti amintesti introductiunea de la Dacia Literara (1841)…era acolo un indemn „scrieti orice, numai scrieti!”. de aceea ma bucuram ca altii incearca sa ma imite. din pacate si pentru a face o copie e nevoie de efort si profesionalism…altfel e doar apa de ploaie.
    spun ca ma ard palmele sa fac proiecte, ca imi ia foc creierul. ma uit ca fata de acum 10 ani, bugetele sunt mult mai mici, deschiderea si entuziasmul nu mai exista. tot ceea ce se intampla e pazire de scaune, prostie la cote alarmante si tupeu.

    Apreciază

  2. cine sta doar sa-si pazeasca scaunul..va ramane doar cu el….si-atat…
    si da scrieti…e o forma de exorcizare….la fel..cum ar merge…faceti orice…dar faceti …..insa aici…trebuie facut cu cap…
    eh..bugete mici…mari..nu conteaza…important e sa ramana entuziasmul..iar cei ce si-au pastrat si inner childul…zic eu ca-l vor avea tot timpul…

    Apreciază

  3. indemnul avea ca substrat ideea ca intai trebuie sa scrii, apoi sa exersezi. pe masura ce exersezi mai mult si mai constient, instinctiv, apare rafinarea celor scrise si tot asa…pana cand apare la lumina diamantul.🙂

    Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s