prima mea scrisoare, prima mea negociere

..ca tot pomeni Andi ca ne spune Mosului Craciunului daca nu suntem cumintzi, n-am putut sa nu-mi amintesc de prima mea scrisoare.

Aveam 5 ani si era ultima iarna de „gradinareasa” (adica student la gradinitza din targ).

Deprinsesem cititul si scrisul de pe la 2 ani si ceva, caci, dupa cum v-am zis, paranoia nu e o boala, e o stare de spirit. Ai mei aveau obisnuinta ca, daca plecau de acasa cu treburi, sa-si lase bilete unul altuia ca sa stie ce si cum.

Eu, pentru ca eram foarte cuminte (de mica am fost un copil foarte cuminte si de aia pe tata, cand il lasau puterile, imi zicea ca daca ar fi sa ma blesteme mi-ar dori sa am un copil sa-mi semene…acum abia il inteleg) o cam bagam pe maneca cu biletele alea…sa nu cumva sa spuna mama – tatei sau invers ce ghidusie mai facusem. Ca le cam faceam. Nu chestii urate sau rele, doar trasnai. Cu duiumul. Hiperactiva si cu imaginatie de nestavilit…Asa am invatat foarte rapid sa citesc si sa scriu. La 5 ani deja facea tata caligrafie cu mine. Cu toc si penita.

Eu, posesoare de frate mai mare, apelez la cunostintele si inteleciunea lui sa ma ajute sa-i scriu Mosului. Nu mai scrisesem niciodata o scrisoare, iar biletelele in care scriam eu ce cuminte am fost (in cap la mine) nu se puneau.

Si-mi explica frate-miu tehnica redactarii unei scrisori, de la asezarea in pagina si pana la continut.

Asa ca ma astern pe treaba. Imi si amintesc perfect secventa. Si ii scriu Mosului, cumma pricep eu mai bine, sa imi aduca musai stilou cu capac si penita de aur (nu ma intrebati de ce, ca nu stiu, aveam si eu ca tot omu’ o dambla), un paltonas de domnisoare, un betisor fermecat care sa-mi faca temele si nu mai stiu eu ce bateam campii pe acolo. Am terminat cu multumiri si semnatura. Dupa cateva momente, mi-am dat seama ca mai vreau sa adaug ceva, pentru ca aveam senzatia ca nu fusesem destul de convingatoare cu Mosul. Cum sa fac? Nu-mi venea sa scriu iar scrisoarea. Cu tocul nu e chiar simplu sa scrii si apoi baletul scrierii buclate te cam epuizeaza. Asa ca imi explica frate-miu cum sta treaba cu P.S. – ce inseamna, de unde vine si mai ales, cum se foloseste.

Fericita ca am solutie la problema mea, pun mare cat capul motanului un ditamai P.S.-ul:

Mosule, poti sa nu-mi aduci stilou, poti sa nu-mi aduci paltonasul pe care mi-l doresc , poti sa nu-mi aduci celelalte chestii marunte, dar daca imi aduci betisorul fermecat care sa imi faca temele, iti dau sorici c-o taiat tata porcu’.

Si m-am mai semnat inca o data, indesat si mai buclat, semn ca e clar ca ar fi cazul ca Mosul sa-si regandeasca strategia de adus cadouri, altfel……

Documentul se pastreaza si azi in arhiva familiei, betisorul fermecat l-am primit dar sub alta forma, gratie lui Dumnezeu si parintilor care mi-au desenat ceva circumvolutiuni in cutia cu maimutze, am primit si paltonasul si stiloul (ma rog…nu avea capac de aur, dar era cel mai frumos stilou pe care l-am pierdut dupa primele 3 zile de scoala) si Mosul nici nu a vrut sa impartim soriciul.🙂

Asa ca de mica am fost, se pare, un foarte bun negociator :)))))))))

PS. Inca nu am copii, dar sper ca atunci cand ii voi avea, sa-mi semene, insa am un frate (mai mare dupa cum v-am mai spus) care ma suporta asa cum sunt (ma rog, mai putin ca tre sa ia mereu calmante dupa fiecare trasnaie a mea, adica zilnic si care, inca imi mai spune ce si cum sta treaba cu lumea asta si cu oamenii mari si pe care io-l iubesc de mor in mod special ca nu-si bate capul sa citeasca never ever blogul asta)🙂

Un gând despre „prima mea scrisoare, prima mea negociere

  1. Am regasit week-end-ul acesta scrisoarea cu pricina si am ras cu toata pofta. Tilul, cum era de asteptat, era „Draga Mos Craciun”, iar prima fraza, citat exact – „Va rog frumos sa imi aduceti….”:))))
    Insa am gasit si prima scrisoare scrisa de frate-miu. El isi dorea o cocutza. Si-am ras si mai tare, spunandu-i ca se valideaza pentru a nu stiu cata oara stravechea zicala ” ai grija ce-ti doresti, caci s-ar putea sa ti se implineasca!”…si iacata cu ce s-o pricopsit. Dar acum e prea tarziu :))))

    Apreciază

Lasă un răspuns

