Barza, varza!

Pana de curand celebra exclamatie ” o sa avem un copil” era plina de lumina si fericire. sau de lumina fericirii.

Min-nimicul Romaniei a luat-o si pe asta. Sigur ca nu faci copii sa ti-i creasca statul decat daca esti apartenent al etniei rrome ori suficient de cretin, insa cand trebuie sa pleci in concediu de maternitate, de pe un salariu super mediocru, de …hai sa zicem 15 milioane…si in loc sa te pregatesti plina de bucurie pentru venirea pe lume a micutului, stai sa te gandesti cum o sa faci fata cu 6 milioane, iti vine la un moment dat sa te gandesti „dar ce-o fi fost in capul meu sa fac un copil taman acum?”…si de vreo douaj de ani incoace, momentul se tot amana din diverse cauze. Acum mai mult ca oricand. Pana cand trece viata pe langa tine, copil nu mai faci „ca nu e momentul si nici nu sunt conditii” si ajungi sa treci prin viata….degeaba…

Ne intoarcem la carpe in loc de pampers…la leacuri babesti in loc de pediatru, ca oricum si ala cere spaga de te rupe. In esenta ajungem din nou la punctul: nu mai fac copil.

Iar daca il faci, dupa 3 luni trebuie sa te intorci la job pentru ca tii sa iti pastrez pustiul ala de salariu, cat de prost ar fi, uiti ca nu esti refacuta inca dupa nastere, ca esti obosita rupta, ca cel mai important eveniment din viata ta tocmai s-a transformat in cel mai mare cosmar, ca pruncul ala are nevoie de mama langa el mai mult de 3 luni si alea pe fuga, intre telefoane si mailuri de la job si cele 6 milioane pe care in marinimia lor, Boc si Basescu le dau.

E misto sa nu ai copii. N-ai griji in plus, nu te mai oboseste nimeni…e misto…pana cand devine ingrozitor ca nu ai copii…

Eu zic sa ne ridicam in picioare si sa aplaudam. Macar la asta avem antrenament de la impusele de dinainte de 89, nu-i asa?…

3 gânduri despre „Barza, varza!

  1. Este trist si inuman. Eu de curand am aflat ca voi avea un copil, un sufletel care nu e de vina cu nimic de ceea ce se intampla in tara unde se va naste, asteptat cu drag si nerabdare si totusi ma gandesc la ceea ce va urma sa traiasca el – e din ce in ce mai rau. Ca orice mama, o sa fac tot ce-mi sta in putere sa-i ofer ceva mai bun, atat cat voi reusi, chiar si daca ar trebui s-o iau de la capat dupa nastere. „Speranta moare ultima” – se zice.

    Apreciază

  2. Stiu ca urmeaza sa ai un bebe, am si comentat pe fb. Pe mine m-a bucurat vestea…dar asta era inainte sa aud ce se mai intampla prin tara asta. Am scris articolul asta cu mare tristete in suflet, caci eu fac parte din categoria „nu e inca momentul potrivit” si asa au trecut anii pe langa mine fara sa imi dau seama, iar acum resimt trecerea lor. Am scris empatizand cu situatia mamelor si viitoarelor mame si repet ce am scris si in articol, ca nu sunt de acord cu tiganii si cretinii care toarna plozi sa li-i creasca statul, dar iata, tu esti cumva pusa la gramada cu nespalatii aia si nu mi se pare nici drept si nici normal si nici moral. Nu pot afirma ca „stiu” ce simti. Imi pot doar imagina si e suficient sa ma ia groaza.
    In afara de scris, de suflet si de creier nu am nici alte arme si nici alte averi. Si pe toate vi le ofer voua, prietenilor mei. Stiu ca nu e suficient si ma straduiesc sa fac mai multe. Mi-am amintit vorbele dragei mele prietene, Andreea Talmazan: „daca Dumnezeu iti da sansa de a avea un copil, iti va da si puterea si resursele de a-l creste” si, ca atare, dincolo de toate nenorocirile care se petrec sub ochii nostri neputinciosi, cred ca da, ai dreptate: speranta este cea ne face motoarele sa functioneze la maxim.

    Apreciază

Lasă un răspuns

