libertate vs. anarhie

..ca tot discutam zilele trecute despre asta…
libertatea se petrece in limite. suna paradoxal, nu?!…poate ca toata viata e un paradox si asta, mie una, mi se pare foarte fain. pentru ca, in esenta, absolut totul e un joc. va luati prea in serios si asta de prea multe ori si uitati partea cea mai importanta: jocul.
sa revin…libertatea inseamna ca eu sunt liber si tu esti liber. dar! DAR!
…dar libertatea mea inseamna, ca de exemplu, daca sunt intr-o parcare, parchez pe un singur loc si pe cat posibil bine, astfel incat sa nu-ti incalc TIE libertatea de a alege locul ramas liber langa mine.
donc…libertatea insemna autoasumare si asumare de diverse responsabilitati. dintre care, responsabilitatea de capatai, ar fi aceea de a respecta reguli comune. altfel…daca eu liber si tu liber, eu ti-as pune sacii de gunoi in poarta, doar pentru ca eu sunt liber, iar tu te-ai duce si i-ai da in cap vecinului din partea cealalta doar crezand ca el e responsabil pentru asta, inseamna anarhie.
linistiti-va…a fost doar un joc. de-a libertatea.

4 gânduri despre „libertate vs. anarhie

  1. Misconceptie mare cat casa. Anarhie nu inseamna haos. Anarhie nu inseamna violenta. Anarhie nu inseamna ca oamenii se metamorfozeaza in niste animale salbatice. Anarhie inseamna „an”+”arhos”, fara conducatori. Anarhie inseamna ca in loc sa ai un stat care sa iti fure banii si sa instituie un regim de teroare doar fiindca reuseste sa prosteasca 30% din populatie, ai o societate bazata pe voluntariat, pe non-violenta si pe egalitate.
    Libertatea. John Locke o numea unul dintre cele mai importante drepturi umane alaturi de dreptul la viata si la proprietate. Inseamna „poti face orice vrei atata timp cat nu incalci altuia drepturile”. Cheers!

    Apreciază

  2. Daca citeai cu atentie articolul, ai fi regasit exact esenta ultimei tale fraze (citate de tine) in contextul sau.
    Pe de alta parte libertate inseamna si asumare. Ascunzandu-te dupa un pseudonim, ai senzatia ca imi demonstrezi ceva de natura superioara?…
    In al treilea rand, parerea mea sincera este ca cei ce exceleaza in a oferi citate sunt, in fapt, acei oameni care nu pot judeca cu propriul creier. Dovada ca nici mesajul articolului nu l-ai perceput.
    A bientot!

    Apreciază

  3. Pur si simplu nu inteleg reactia ta agresiva la comentariul meu. Nu numai ca ai perceput gresit ghilimelele ca fiind un citat dupa o personalitate dar nu ai ezitat sa scoti insultele din teaca. Si de ce crezi ca incerc sa-ti demonstrez ceva prin pseudonimul meu? Si tu, precum majoritatea de pe web, folosesti un pseudonim.
    Cat despre mesaj, in caz ca incerci sa spui ca „sa ii dai in cap vecinului” inseamna anarhie, da am inteles perfect mesajul articolului. In caz ca nu, avem o problema de comunicare si as vrea sa clarifici.

    Apreciază

  4. Identitatea mea este declinata INCEPAND cu acest blog! Asta ca sa nu existe confuzii.
    Cei care au comentat pe acest blog ascunsi de pseudonime sunt oameni pe care ii cunosc in viata reala. Sunt poreclele fiecaruia dintre noi.
    Pe de alta parte, imi fac mea culpa legat de utilizarea fara ghilimele a cuvantului „anarhie” din titlu. In continuare spun, continutul randurilor cred ca era evident.
    Probabil ca azi ne-am aflat pe lungimi diferite de unda ale comunicarii.

    Apreciază

Lasă un răspuns

