ingerii dintre noi

azi o experienta inedita m-a pus pe ganduri frumoase si m-a facut sa zambesc si sa stiu ca e ziua perfecta.
agitatia si emotiile din ultimele 3 saptamani au avut ca directie ziua de azi. mi-am propus de la trezire sa fiu calma si sa nu las nimic sa ma perturbe. dar nah…spune asta emotiilor mele si o sa asculte cum ascultam eu cand eram mica, sa fiu cuminte.
am plecat sa imi fac manichiura si am evitat sa ma gandesc la importanta zilei, la cum o sa fie si alte cate si mai cate ganduri care dadeau sa imi sparga timpanele de cat de tare urlau.
m-a intampinat o tanara micuta de statura, rotunjoara si cu un tonus ceva de speriat. i-am zis sa nu ma bage in seama ca sunt agitata si ca sper doar sa nu ii transmit starea mea. se intoarce razand catre mine, in timp ce imi aranja scaunul si imi spune: ” sa nu cumva sa ma agiti, ca azi am o zi plina” si continua sa rada frumos si rotund.
ma durea capul ceva de speriat si mi-am impus sa ma linistesc. in timp ce imi facea unghiile, se opreste la un moment dat, isi fixeaza ochii ca doua boabe de cafea in ochii mei si aduce vorba elegant, dar ferm, despre starea mea. ii zambesc si o intreb: cand a fost cea mai importanta zi din viata ta, dar intr-un sens pozitiv? se uita lunga la mine de data asta, se gandeste cateva secunde, triind in minte lucrurile si apoi imi raspunde scurt: cand mi-a spus doctorul ca sunt insarcinata. aia a fost cea mai importanta zi din viata mea! eram fericita, dar parca eram si confuza si dezamagita petru ca nu intelegeam de ce, daca tot mi-a dat vestea asta, ma pune sa imi fac si analizele. din nou! dar da, aia a fost cea mai importanta zi din viata mea, dar fericirea s-a impartit la 2 pentru ca atunci si cand am nascut , aea doua zile, le adun intr-una singura si le numesc cea mai fericita zi din viata mea.
frumos raspuns, ce sa zic. si simplu. si fara floricele. raman pe ganduri un pic si apoi ii zic: ok, la mine azi e cea mai importanta zi din viata mea de pana acum. insa la mine e profesional. si stii…mi-as dori ca „doctorul” sa-mi spuna ca sunt „insarcinata”. si ii zambesc si eu la randul meu.
nu-mi da timp de gandire si intreaba din nou: si de cine depinde?
de mine in mare masura, dar si de …ceilalti, un pic.
nu! raspunde ea foarte ferm. DOAR DE TINE DEPINDE!
ma uit in ochii ei. vocea ferma era acompaniata de acelasi fel de privire. si ii repet ca da, majoritar depinde de mine, dar ca…
da, imi zicea ea…si de ceilalti in…cat sa zicem?….5%?….
intepenesc fara replica.
uite, continua ea, iti fac manichiura, corect?!
da, zic mecanic
pai inseamna ca daca eu o fac DEPINDE EXCLUSIV DE MINE SA FIE PERFECTA! tu, doar daca esti foarte carcotasa, poti doar sa gasesti nod in papura si sa imi spui: uite…si aici un pic, te rog, mai taie un pic de aici! dar ca manichiura sa fie perfecta depinde DOAR DE MINE! acu’ ai inteles? hai curaj!
raman masca, prostita, intepenita…cum vreti voi.
n-am avut nici un un contra argument, nici nu-mi venea sa il spun, chiar daca l-as fi gasit, pentru ca privirea eu arata ca ce a zis ea e lema.
mi-am dat seama brusc ca nu mai am aboslut nici un fel de emotii, ca sunt foarte linistita si ca, da, ziua de azi va fi o zi perfecta.
si asa a si fost.
de-aia ma gandeam ca ingerii sunt printre noi. conteaza sa ii auzim, sa ii vedem, sa constientizam, dar mai cu seama sa le simtim mesajele.
si ma mai gandeam ca e atat de usor ca fiecare zi sa fie perfecta, incat imi vine sa imi dau palme ca nu am facut asta pana acum.
si v-am povestit si voua si pentru ca pe de alta parte, voi toti cei atat de dragi mie, care v-ati rugat pentru mine azi, sa stiti ca a functionat si ca va multumesc din tot sufletul si ca si voi, ati fost azi, ca in fiecare zi, ingerii mei!

Lasă un răspuns

