Morometii…pffff…niste copii

Parcul ce se afla in fata casei mele este un loc interesant. Ziua, mai bine spus cat e ziua de lunga, e populat de vecinii mei de culoare. Cu catel si purcel ies in parc, satui de casele si curtile lor in care oricum nu fac nimic. Asa ca ies in parc sa nu faca nimic. Adica fac. In general, mare mizerie si galagie. In rest, liniste si pace. Barbatii joaca barbut, iar cucoanele stau pe bancute si isi impartaesc diverse chestii ori se cearta, insa musai cu ochii pe puradeii care invart de zor leagane si balansoare.
Seara, animatia continua. De data asta fara copii. Isi scot mesele si gratarele in parc si se aseaza omeneste la masa. Ei au gasit secretul de a nu fi in criza, pentru ca nu-mi explic cum de, neavand niciunul serviciu, fac gratare scaldate in multa bere (si nu la pet cum ati inclina sa credeti!), seara de seara. Unul are un harb de masina care abia se tine pe picioare, nici nu cred ca poate circula cu ea, insa dotata cu un sistem de sunet de ma baga in dambla.
Si cum pe partea lor de case (adica taman pe partea cealalta a parcului) parcul nu e dotat cu bancute, vin exact in fata casei mele. Cu gratarele mentionate si harbul cu sistem audio de-mi ravaseste nervii capului, vorba unei dragi prietene. Si sa te tii de-a manele. M-am imunizat deja. Nici nu le mai aud.
De apreciat ca dupa ora 24 inchid muzica si continua sa stea la palavre pana in zori.
Noaptea trecuta nu aveam somn, asa ca am iesit in gradina. Nici urma de nota de manea. Nimic. Mai sa fie, imi spun, sa vezi ca ma iarta. Si m-au iertat pana la 4 dimineata cand, in loc de manele, ajunsesera sa vorbeasca atat de tare incat aveam senzatia ca imi tipa in ureche. In dreapta ca io cu aia aud mai bine.
La un moment dat imi explodeaza creierul si, printre putinele dati din viata mea, raman interzisa. Blocata. Blank. Speechless…d-astea…mai puneti voi daca nu am zis suficient.
„- Maaaaaa (uitai sa mentionez ca erau raft de betzi), zice unu’….maaaaa….Michelangelo, ala de-a pictat Capela Sixtina….maaaaa….ala n-a vrut, ma, sa picteze ingeri! Alaaaaaaa….maaaaa….va zic io, ala a vrut sa picteze sufletu omului ma, da asa a stiut el sa zica.
– Nu, ma! Esti prost! Intervine altul scurt si taios, dupa voce mai in varsta. Michelangelo n-a vrut, ma, sa picteze sufletul, ci spiritul omului! Ca ala e mai suprem!”
Mie mi s-au blocat instantaneu rotile de la ceas, cu scrasnet chiar. Computerul era dat peste cap, panica la bord. Ce sa fac? Sa incerc cu distonocalm sau cu o bere? Sa rad? Sa imi amintesc sa respir, mai intai! Si cu ultimele puteri iau o gura adanca de aer.
Si baietii continua:
” – Ba daca citeai atent ce-a zis Nicu Steinhard ….”

Hai, da-ma dracu’!
Va jur ca n-am mai avut putere sa ascult. M-am repezit la frigider si mi-am luat o bere. Rece, desi io n-am voie rece. Da’ se cerea. Mi-am pus-o pe frunte sa ma domolesc nitel.
M-am reintors in curte, dar vecinii mei trecusera la autori de o mai mica importanta, asa ca mi-am adunat lucrurile si am intrat in casa. M-am asezat pe canapea si am ramas intepenita pana pe la 8, fara sa am puterea sa scot vreun sunte: nici tu ras, nici tu chicotit, nimic, nimic! Nu cred ca in intervalul asta de timp creierul meu a functionat. Intepenise, asa ca m-am adunat incetisor si m-am culcat.
Pe la 12 a trebuit sa plec de acasa. Vecinii mei stateau la umbra masinii si jucau barbut, cu aceeasi atitudine si aceleasi conversatii din zilele intregii veri. M-am intors cu fata catre biserica, mi-am facut cruce cu limba in gura si am plecat in drumurile mele.
Va declar ca n-m inteles NIMIC!

2 gânduri despre „Morometii…pffff…niste copii

  1. sunt 2 lucruri diferite…sa nu uitam ca multa filozofie,vine dinspre India…si apoi daca-ti place distractia,nu trebuie sa fii neaparat TAMPIT…

    Apreciază

  2. Am citit cu mult interes articolul…si cu un zambet larg…:D Ce vecini cu valoare ai! Filosofi, nene! Auzi ce subiecte de discutie abordeaza. Mi se face rusine, mie…cu preocuparile mele banale…
    Sa li se traga oare de la bere sau de la gratar iluminarea asta?

    Apreciază

Lasă un răspuns

