Ce m-as face cand as fi mare

Cand eram mica…dar stiti cum?…mica, mica adica…Cand eram mica voiam sa ma fac colonel in contraspionaj. Voiam sa am vila la Sinaia (nu ma intrebati de ce tocmai in Sinaia!) si elicopter (nici n-aveam gusturi proaste!). Mai voiam sa ma marit cu Adrian Pintea (Dumnezeu sa-l odihneasca in pace!)
Tata (bietul de el, ca multe teste a mai trecut cu mine…cam cat pentru zece mii de vieti!) m-a intrebat:
– De ce vrei sa te faci colonel si nu general?…Ca generalul e mai mare in grad!…
– Pai…pai…pai pentru ca tre’ sa fie un prost deasupra mea care sa-si ia castane in cap de la alti prosti ca el, astfel incat eu sa am libertatea sa imi fac meseria!
Nu radeti ca asta e conversatie cand io aveam vreo 3 ani si un pic! Habar nu aveam care sunt gradele in militarie (ca si acum) si dadeam raspunsuri „din capul meu”….nu ca acum ar fi altfel🙂
Tata insa, om cu scaun la cap si responsabil, sub privirile pline de inteles ale mamei, a incercat sa imi explice logic:
– Bine…sa zicem ca tu urmaresti un spion…
– Da!
– Si spionul ala e inarmat
– Asa?!…
– Si la un moment dat intra intr-un gang care nu are a doua iesire…
– Asa si?!…
– Pai si fiind inarmat si gandind repede, el vrea sa scape cu viata.
– Ihi…
– Pai si ala scoate pistolul si vrea sa te impuste! TU ce faci?
o secunda m-am gandit…ori cel putin am mimat asta cu succes
– Pai…pai io incerc sa il conving ca nu face bine!
– Nu mai! Tu nu intelegi!
(incruntare din partea mea. eu inteleg TOT)
– Ala scoate pistolul si te impusca. Tu la randul tau…scoti pistolul sa il impusti prima?!….
– NU! Normal ca nu!
– Pai nu intelegi ca ala te impusca?!!!!
– Pai da….da io o sa ma straduiesc sa il conving ca nu e bine ce face!
– Pai ala isi apara viata. Aici nu mai e vorba de nimic. Tu nu vrei sa ramai in viata?!
(deja cred ca tata era disperat!)
– Pai…ba da…da io o sa-i vorbesc si o sa-i explic ca nu e bine ce vrea sa faca!
– Pai n-ai timp ma!!!!! Ala scoate pistolul si trage ca el vrea sa ramana in viata!!!!
– Pai…Nah…atunci asa sa fie…daca moartea mea poate sa salveze tara, atunci sa ma impuste, da io tot o sa incerc sa il conving!
***end of story. tata epuizat. copilu’ capatzanos. rezultat: esec de educatie***
Si atunci… daca io as fi mare (vreodata, nedefinit si cu siguranta nedorit) ce m-as face?…
Pai m-as face MULTE.
Ca-s lacoma.
Ca-mi place!
Cand as fi mare…m-as face aviator. Pentru ca imi place sa zbor, imi plac inaltimile si imi place sa fiu atenta la o multime de lucruri si, mai ales, pentru ca nici o zi nu seamana cu alta si peste toate astea, pentru ca as vedea nu doar lumea, ci si norii.🙂
Cand as fi mare….m-as face…m-as face ghid turistic. Si i-as aduce pe oameni aici, as face trasee in care sa nu-i intalneasca pe romanii de acum, dar in care ar descoperi ce frumoasa e tara asta si cata istorie duce in ea fara sa stie.
Cand as fi mare m-as face scriitor. Deasupra tuturor dorintelor mele, asta e cea mai mare. Deja asta ma face sa ma gandesc cat mai am pana sa ma fac un om mare….
Si tot cand as fi mare, m-as face un OM mai bun si mai drept decat acum!
Voi?…:)

3 gânduri despre „Ce m-as face cand as fi mare

  1. Acum imi dau seama ca trebuie sa va mai povestesc intalnirea fata in fata cu Adrian Pintea.
    Si inca ceva: cand as fi io mare, mi-as mai dori (asta daca se poate, desigur) sa imi deschid o florarie in care sa fac doar ikebana.
    sh-atat…:)

    Apreciază

  2. Mie nu-mi plac florile moarte. In capul meu, in universul meu paralel, ikebana se poate face si cu plante cu radacina. Important e sa te joci cu cateva elemente: bunul simt, estetica, culorile si proportiile.🙂 O sa fac intr-o zi si o sa postez fotografia, spre dovada🙂

    Apreciază

Lasă un răspuns

