Ce-ar fi?….

Azi n-am bagat in seama traficul. M-am bucurat vazand foarte multi oameni pe biciclete. Colorate, mari, mici, vintage, scule, mountain bikes…ce mai de toate formele si marimile si mai ales, culorile.
Am mers cam ondulat, incercand sa le fac, macar eu, loc sa treaca.
N-am bicicleta…Ba da! Ioane, trezirea! AM bicicleta! Mi-a facut-o Cristina cadou de ziua mea. Trebuie doar sa ii rezolv o problema la o roata si here I am!
Ba nu…mi-am amintit…Cristina a avut un accident nasol si acum are un ochi vanat.
Si asa de usor si de bine ar fi daca am merge toti pe biciclete!
Dar pana sa avem benzi speciale pe toate (TOATE!) trotuarele, pana cand vom avea strazi civilizate si cand nu se va mai permite ca pe o strada sau un trotuar proaspat astfaltate sa vina cine stie ce companii cu aer de monopol (gaze, lumina, cablu optic so on) sa distruga si sa-si puna palma undeva lasand dezastru in urma, mai e cale lunga.
Desi cred ca daca vreme de o luna, am iesi toti, dar absolut toti cu bicicletele pe strazi, in drum spre servici, la intalniri de afaceri sau pur si simplu la plimbare am rezolva mai multe probleme:
1. benzinarii din Romania care isi ingrasa HQ-urile cu banii nostri de popor amarat vor fi nevoiti sa reduca, la fel ca in toata lumea, pretul la carburanti.
2. pana la urma pana si oficialitatile se vor sesiza si vor face ceva real si durabil in orasul asta
3. am reduce poluarea
4. am face miscare
5. am mai socializa si mai mult in afara internetului si a jobului. nah…mai opresti la un semafor, mai intrebi cat e ceasul, mai discuti despre vreme sau despre ce model de bicileta ai…ca tot omul….
Dar da, sunt convinsa ca asta nu se va intampla. Comoditatea, fitzele, spiritul (prost dealtfel) corporatist sunt doar cativa dintre factorii care ne vor impiedica sa fim un Bucuresti pe biciclete, macar pentru o luna…
Dar macar a meritat sa incerc sa va spun ca azi chiar m-am bucurat sa vad multi biciclisti prin oras si sa-mi amintesc sa mai „abandonez” masina…cel putin pana la toamna.🙂

Lasă un răspuns

