categoria tata care le stie pe toate

Tata:

– auzi?!…

-mmm….

Stateam amandoi intinsi pe covor si ne uitam la tavan sa vedem care vede mai multe chestii din care sa facem sa facem povesti.

– tu stii ca daca ii pui o lingura de lemn in mana stanga unui om care doarme, iti zice tot ce a facut in ziua aia?

– ei da?!…

– zau!

Pai …tata stie tot! Da’ de ce nu-mi zisese asta pana acum, ca aveam atatea sa aflu de la frate-miu!!!….

Vreo luna de zile am tot pitit o lingura de lemn ca nu aveam curaj sa fac noaptea nici o miscare.

Eu si frate-miu imparteam aceeasi camera si de o vreme aveam si paturile lipite. Asa ca nu se mai poate spune ca imparteam aceeasi camera. Eu imparteam doar un colt de pat, ca pe restul trona, raspandit, frate-miu. Si -atunci trebuia sa existe un echilbru undeva, dreptate zic!

Si ma tot chinui si ma tot tin sa raman treaza nopti in sir, ca-mi era frica sa nu se trezeasca zburlitul de frate-miu.

Si la un moment dat imi iau inima in dinti. Oricum frate-miu dormea ca un tanc. Si ma strecor foarte aproape de el si ii urmaresc respiratia si cand ma conving eu ca doarme, ii iau mana stanga usurel…dar ce zic eu usurel….mai usor de atata nici o zana nu poate sa te atinga….si ii strecor lingura de lemn si ma refugiez rapid in coltisorul meu de pat, la panda sa nu scap o vorbulita.

Si mi se lungesc urechile de asteptare nu alta, dar tineam ochii fortat deschisi sa nu care cumva sa ratez momentul. Si cand aproape sa adorm, mai ceva ca Fat Frumos care isi punea tepuse sa ii tina ochii deschisi, ma trezesc cu lingura de lemn in cap si frate-miu razand:

– Te-ai lins pe bot de patinoar saptamana asta!

Pfiii asa ciuda mi-a fost in noaptea aia ca tot efortul meu se dusese pe apa sambetei si ca fusesem data in fapt, ca imi muscam buzele nu alta.

Ce nu stia frate-miu, insa, era ca el oricum vorbea in somn si fara lingura de lemn, ba mai si raspundea perfect coerent la intrebari. Asa ca mi-am luat revansa nu dupa multa vreme!

Sac! :))

p.s. tata mi-a explicat mai peste cateva zile ca e clar ca gresisem eu cu ceva la „ritual”….si asa am crezut o gramada de ani in povestea cu lingura si dormeam cu buzele stranse sa nu care cumva sa imi scape vreun cuvintel, desi paganii astia doi fraternizasera, dar eu inocenta…..

p.s. 2: m-am saturat sa vreau sa aud ce are de zis frate-miu in somn abia cand a ajuns el in anul 3 si a venit acasa stresat ca are de invatat pentru cel mai greu examen din facultate. nu adoarme bine si aud:

– aprinde lumina! parca era o stafie.

m-am speriat si am aprins lumina.

– ce vrei, ma?

– asculta-ma!

– ce sa fac?!!!….

– ia cursurile si asculta-ma!

Si l-am ascultat o noapte intreaga ca tampita. Nu intelegeam o iota din porcariile lui de fizica de nush de care. Si unde ma blocam, ca nu stiam ce semn e ala sau celalalt, ii descriam semnul si el turuia ca moara stricata.

Dimineata m-a iertat de corvoada. S-a intors pe partea ailalta si da-i aghioase. Io, neam sa mai dorm. Cand in sfarsit s-a trezit, era zen nu alta. Dar evident ca a inceput iar ca ce stresat e el ca nu stie materia.

Eu revoltata

-Cum nu stii ma, ca mi-ai turuit asta noapte toata tona ta de cursuri ca pe tatal nostru!

S-a uitat la mine ca la o mia planeta de la soare si a crezut ca fac misto de el si m-a concediat cu un gest de frate mai mare. Va jur ca habar n-a avut ce-mi facuse si ca in somn facuse toate astea, de stres probabil. Da nici eu n-am mai vrut de atunci inainte sa aflu nimic de la el. Fiecare cu stolul lui, mi-am zis!…

Si m-am multumit doar sa imi recastig patul meu intreg dupa plecarea lui la facultate.🙂

2 gânduri despre „categoria tata care le stie pe toate

Lasă un răspuns

