Totul e din cap

Pe vremea aia (a copilariei) ai mei erau teribil de ingrijorati ca nu fac nici o boala a copilariei (am argumente extrem de puternice pentru care voi continua sa scriu corect nici un / nici o si nu intr-un cuvant!!!!)

Tarasenia cu bolile copilariei o sa v-o spun altadata. Acum ma concentrez pe alt subiect.

O intrebam pe mama:

– Si ce daca nu fac nici o boala a copilariei? Adica nu e mai bine ca nu ma imbolnavesc? E mai bine sa fiu bolnava?

– Nu draga mea, sigur ca nu, imi raspunde mama cu vocea ei blanda. Doar ca sunt boli pe care e mai bine sa le faci in copilarie, pentru ca, daca le faci cand o sa fii mare, o sa fie mai dificile.

– Tot nu inteleg. E mai bine sa fii bolnav, dupa parerea ta? Adica …adica eu cred ca oamenii sunt bolnavi din cap.

– Cum adica…din cap? ma intreaba mama usor amuzata

– Pai din cap. Adica te gandesti ca trebuie sa faci o boala acum si nu altadata ori te gandesti ca daca intr-o zi esti intr-o stare mai nu stiu cum, inseamna ca trebuie musai sa ai vreo boala. Vezi?…Mereu te gandesti. Si atunci esti bolnav din cap. Si cand esti bolnav din cap, vine boala si in corp. Nu zic bine?

Mama mi-a zambit ca o imbratisare, mi-a confirmat si m-a trimis la joaca.

Asa am crezut mereu. Asa cred si azi.

Ca atare, nu, nu am avut nici o boala a copilariei si nici o alta boala.

Capitolul fandoseli

Cand aveam douaj de ani si aripi cat china si energie cat universul asta, obisnuiam sa spun razand colegilor „bai, cand ma vedeti ca ma doare capul sau o unghie apoi sa stiti ca musai ceva nu imi place. Mie, cand nu imi place ceva, apar dureri de tot felul. Boli niciodata! Ca bolile sunt din cap!”

In 2006 mi s-a facut rau la un client in birou. Ma sunase la 11 noaptea sa ma scoata din casa „ca arde” si m-am enervat, dar m-am dus. Muncisem ca un caine toate ziua, dar asta nu conta. In fine, cer niste zahar sa-mi cresc glicemia brusc si sa-mi revin, dar imi dau seama curand ca e fara folos. Cand, dupa ceva vreme am simtit ca se ingroasa gluma, am cerut sa fie chemata salvarea. Au chemat salvarea de la BGS. Pe salvare, medic + asistenta ca asa era in contract. Medicul ma vede, ii spun care sunt simptomele, il asigur ca desi par apropiate de caderea de calciu eu simt ca nu e asta, ma evaluzeaza rapid: …zda, treij de ani, munceste la ora asta, sigur e nefu…si fara preaviz imi baga pe vena un ditai calciul. Pleaca salvarea. Starea de rau se accentueaza. Ma gandesc eu mai bine si realizez ca in ziua aia iar uitasem sa mananc. Si sun un bun prieten pe care il rog sa ne vedem la o crashma in apropiere, pentru ca nu eram sigura ca voi putea conduce pana acasa dupa masa. Zis si facut. Ma urc in masina si plec spre carciuma. Va jur ca habar nu am cum am condus. Nu-mi amintesc nimic din drumul ala, atat imi era de rau. La carciuma, nu se aseaza bine amicul de-l chemai, pe scaun, ca eu lesin (ori asta a crezut el).

Cand mi-am revenit, un nene cu halat alb se uita la mine si a strigat: „am adus-o inapoi!” ca pe cea mai mare victorie. Stai bre, ca nu fusei nicaieri! Ce-aveti toti?!…

Cu mare greutate m-au mai tinut in spital cateva zile. Eu, de fapt, avusesem o cadere de potasiu, iar singurul lucru contraindicat intr-o astfel de situatie este administrarea de calciu, deoarece provoaca infarct miocardic.

In fine….dupa ce mi-am revenit a inceput medicul sa imi explice cum tre sa fac eu operatie, sa imi puna valva si in plus, sa imi faca plastie de aorta. Bai vere ori nu m-am dilit de tot?! Si-i explic pe limba mea aia mai putin ortodoxa:

– Domnule doctor, am vreo garantie ca, trecand prin aceasta operatie extrem de complicata, mie o sa imi fie mai bine?

– Pai daca o sa respecte indicatiile, probabil ca da.

– Ce inseamna indicatii? Si ce inseamna probabil?…

– Regim alimentar si de viata, sa nu te mai enervezi..

Aici l-am oprit ca nu mai avea rost sa ascult si ii zic sec:

– Esti de acord ca daca ies din cabinetul domniei tale si ma impiedc de o piatra mor ca-s proasta de dau in gropi si nu de inima?

-Pai…nu o lua asa…ca…

– Ba exact asa o iau! Totul e din cap. Mie sa imi spui cand sa vin la control!

Stabileste omul o data, imi da si reteta (pe care am aruncat-o de cum am iesit din cabinet) si gata.

Am ajuns acasa si mi-am sondat starile. Mi-am dat seama ca eram foarte speriata de diagnostic. Bun. E un inceput. Am lucrat cu mine luni in sir sa scot cuiul din cap. Cand am scos cuiul cu ideea din cap, am avut grija sa construiesc si am avut un pic de grija la efort, regim de viata si regima alimentar. Dar doar putin. Ca mai aveam si alta treaba.

Ca doara tot in perioada celor douaj de ani spuneam tuturor: „eu nu am timp sa-mi dau voie sa fiu bolnava sau in stare proasta”

La data stabilita ma duc la control. Mi se fac toate analizele din nou si medicul uimit ma intreaba daca am urmat un tratament naturist sau ceva de genul asta, ca recuperarea mea mergea exceptional. I-am aratat pachetul de tigari si agenda mea zilnica de lucru. Mi-a zis ca-s dusa cu capul, dar ca el n-a mai vazut asa ceva in viata lui. Pai ia de studiaza vere! Io ce sa-ti fac daca nu ai intalnit iecstraterestri ca mine? :))

Alt episod

Mutatul la Corbeanca a avut efecte fantastice asupra mea. Printre altele, m-am relaxat interior foarte mult. Nimic din traficul din Bucuresti nu reusea sa ma scoata din starea mea de buna dispozitie. Cantam si dansam in masina de ajunsesem sa imi faca oamenii cu mana si sa rada binedispusi pentru ca le schimbam ziua in frumos.

Odata cu reintoarcerea in targ, incetul cu incetul am inceput sa ma enervez iar in trafic.

Intr-o zi aveam o intalnire extrem de importanta si eram in foarte mare intarziere. Si apuc de ma enervez rau tare. Dar stii cum? Rau d-ala cu injuraturi si spume!

Si nu stiu cum, nu stiu de unde, de nicaieri a aparut un gand: am timp suficient!

Si in momentul ala ceva s-a intamplat in mine, am respirat extrem de adanc de cateva ori si m-am simtit foarte relaxata. Am uitat si de injurat si de trafic si de ceas si doar m-am bucurat de drum, asa aglomerat si plin de tampiti cum era. Si pot sa va spun ca m-am distrat pe cinste.

Am ajuns la cladirea de business in care aveam intalnirea si descopar ca de jur imprejur era un mare santier. Vad un muncitor, deschid geamul si cu un zambet cat Pacificul si il intreb daca ma lasa sa parchez in santierul lor. Omul se inmoaie dintr-o data si imi deschide bariera. Parchez linistit, im adun telefon, tigari, bricheta, cu cel mai mare calm, le pun in geanta, cobor din masina, verific daca am parcat bine sa nu incurc pe nimeni, pun alarma si ma indrept agale catre cladire. Astept liftul de-mi creste parul ca Ilenei Cosanzenei si ajung intr-un final apoteotic in receptia clientului.

Unde era un mare ceas. Si realizez distrata ca era FIX ora la care trebuia a fiu acolo.

Dupa discutie am ajuns acasa si m-am gandit foarte mult in ziua aceea la acea intamplare.

Si revin, draga Nuami, caci tu m-ai inspirat sa scriu randurile acestea, pentru toate aveam timp suficient, iar bolile sunt doar din cap!🙂

2 gânduri despre „Totul e din cap

  1. Si se pare astfel ca de mica ai avut vocatie pentru psihologie……si asa cum tu probabil din diversele tale experiente ai ajuns sa-ti reamintesti dialogul mamei tale cu tine asa si mie nu imi ramane acum decat sa iti dau dreptate . Experientele mele vor confirma intru totul aceasta teorie a ta si sunt sigura ca in general tot ceea ce gandim despre noi ni se adevereste in cea mai mare parte , si tot ceea ce vedem ca vom realiza pentru noi se va realiza .E suficient sa fim suficient de puternici si sa credem .

    Apreciază

  2. Revin la un subiect mai vechi: gandul este o forma de energie. Este samanta. Cand emitem gandul, nastem realitatea. Orice gand creeaza o realitate. Orice gand emis ii da viata. 🙂

    Apreciază

Lasă un răspuns

