O inima universala

De cand ma stiu am ascultat Marsul Radetzky in picioare cu lacrimile curgandu-mi siroaie pe fata.

Imi amintesc cand l-am ascultat (poate) pentru prima data si ai mei s-au speriat un pic de reactia mea de a sari din fotoliu si in acelasi timp lacrimile tasnindu-mi siroaie.

De atunci, aceasta partitura vibreaza intr-un fel anume in sufletul meu. Si, de cate ori imi e bine sau greu , frumos sau mai putin frumos, ascult si ma simt si mai bine sau imi revin.

Fruntea n-am lasat-o niciodata in pamant de-a lungul vietii decat ca sa-mi ascund lacrimile, caci chiar si eu, am plans. Extrem de rar, dar am facut-o. Furios si scurt.

Postez aceasta inregistrare, pentru ca pentru mine are o importanta foarte mare. Eram la Paris cand s-a desfasurat acest concert si l-am ascultat cu sufletul la gura. Dincolo de emotie, mai era ceva special.

Dirijorul, imi pare rau ca nu am fost niciodata in stare sa retin nume proprii, este un personaj aparte.

El a adunat muzicieni…mai speciali: palestinieni, israelieni, irakieni, iranieni si multe alte natii despre care noi stim ca sunt in conflicte. I-a adus pe aceeasi scena si a inceput sa concerteze in toata lumea pentru a demonstra ca oamenii nu sunt in conflict unii cu altii, ba mai mult decat atat, pot creea impreuna, se pot bucura impreuna. Granitele, politica si manipularea ne fac sa ne omoram intre noi, sa uitam ca viata poate fi traita si frumos si mai ales, ca interesul suprem al raei umane este in a construi frumosul, nu razboiul.

Nu stiu cat de tare v-am sesnibilizat cu aceste randuri, desi mi-as fi dorit, insa va rog, inchideti pentru o clipa ochii, ascultati acest mars si ganditi-va ca faceti parte dintr-o inima imensa.

Si atat.

4 gânduri despre „O inima universala

  1. da. are ceva special. in ultima perioada am tot citit materiale medicale despre frecvente si influenta asupra creierului si am descoperit ca nu mai citisem demult in tratatul de neurologie despre anumite lucruri. acum le inteleg chiar si mai bine.

    Apreciază

Lasă un răspuns

