Cu cuvintele mele….

M-am nascut in cultul cuvintelor. Asta nu inseamna ca l-am si pastrat. Nu ma laud cu asta. Ma rusinez in fata propriei mele superficialitati.

Ce inseamna cultul cuvantului?

In primul rand alegerea e foarte importanta. Poti sa transmiti aceeasi idee cu foarte multe cuvinte, dar, cu siguranta doar unul singur va reprezenta cel mai bine acea idee.

Sau o va omori in fasha…

Apoi trebuie sa tii cont mereu de felul in care e transmis cuvantul. In scris sau oral. Verbal sau non verbal.

Si daca e rostit, apoi cu ce accent il rostesti?

Iar daca e in scris cu cine se insoteste acel cuvant?

Cat despre momentele in care nu poti pur si simplu nici sa rostesti si nici sa scrii, dar trebuie sa transmiti un mesaj cuiva, iar acel mesaj trebuie sa fie clar, cum o faci?…

Asta a fost distractia serioasa a copilariei mele si tot ai mei sunt „vinovati de asta”.

Cu atat de multe alegeri de facut nici nu e de mirare ca atentia mea era tot timpul concentrata pe lucrurile esentiale.

Atentia inseamna prezenta. Sigur, cere un efort considerabil. Important este exercitiul.

Copilaria mea s-a terminat brusc la 9 ani. Si odata cu ea, lucrurile frumoase si bune. Am intrat intr-o lume pe care nu o intelegeam. O lume unde cuvintele erau maltratate, utilizate cu mult prea multa usurinta. Si cu toate acestea, acelei lumi ii datorez multumiri. Pentru ca, fara sa stiu, dupa alti ani petrecuti departe, perioada petrecuta in targul lui Codin m-a pregatit pentru Bucuresti.

Abia aici m-am lovit dur de superficialitate, de lumea sclipitoare cladita din gunoaie.

Trebuia sa ma adaptez. Imi permiteam din ce in ce mai putine momente in care sa fiu eu insami si cu atat mai rar sa gasesc oameni cu care sa am acelasi nivel in comunicare. Poate de aceea, momentele acelea rare ca niste perle perfecte au devenit nepretuite sufletului meu.

Era obositor, dar am savurat fiecare secunda a acelor ani. De aceea au aparut „Bucurestiul de zi” si „Bucurestiul de noapte”, doar ca prostituata era, de data aceasta, cel de zi….

Pana si acei oameni speciali s-au imputinat atat de tare in jurul meu, incat refugiul mi l-am gasit in scris. Dimineata ardeam tot. Asa am existat o alta suma de ani.

Am descoperit meschinaria, parvenitismul, minciuna, interpretarea negativa a fiecarui sunet si multe altele….Si toate m-au lovit in plin, desi psihologic eram avizata si pregatita. Teoretic doar. Practica a fost cu mult peste orice.

De la un punct incolo am obosit.

Un creier obosit se concentreaza din ce in ce mai putin pe detalii. Desi, din nou, stiam a detaliile formeaza intregul si trebuie sa fiu atenta.

Asa am inceput sa nu mai fiu atenta la cuvinte.

Apoi am inceput sa le folosesc aiurea.

Prima data m-a socat sa vad cum se intorc direct in mine ca un bumerang pe care nu eram in stare sa il prind.

N-am apucat sa ma dezmeticesc bine pentru ca au inceput sa mi se intoarca inmiite, cu o forta de nebanuit.

Am platit nesabuinta mea. Cu cuvintele trebuie sa te porti ca si cum ai avea in palme cel mai pretios lucru din lume.

Poate de aceea, dorindu-mi foarte mult, am inceput sa ma aplec asupra cuvintelor.

Apoi am incercat, intr-o mica masura ca, facand mentoring cu oamenii din jur, cu sau fara stiinta lor, sa provoc in ei schimbari in bine.

Si ce alt exemplu mai bun as fi putut fi decat sa le intorc oglinda sa se priveasca si, mai mult decat atat, exagerand, sa le fiu un contra-exemplu?!…

Acesta este un alt motiv din care mi-am parolat blogul. Simt nevoia sa revin la mine si sa ma vedeti exact asa cum sunt. Dimpreuna cu cuvintele mele dragi.

…atentionandu-va si pe voi: aveti mare grija de o comoara imensa pe care o aveti si nu sunteti constienti de ea – cuvintele!

Si neaparat, credeti in fiecare cuvant pe care il rostiti! Cu toata puterea fiintei! Pentru ca ele va aduc fericirea!

Lasă un răspuns

