„mi-am pus granița-n raniță”

Ai incercat vreodata sa te imbraci nasol o perioada mai lunga de timp? Sau nu nasol…dar altfel decat ti-s felul si placul?…

Eu am incercat.

O haina, o culoare iti schimba starea si iti schimba atitudinea. Mereu mi-a placut sa fac exercitiul asta cu juniorii pe care i-am avut pe mana si mereu am jubilat la uimirile lor.

Revenind, insa, la ideea de inceput.

La inceput incepe sa nu-ti mai pese de multe. Aparent. Apoi te complaci. Tot aparent. Pentru cat timp? Ei bine, asta depinde de fiecare. Nu exista un termen standard.

Am zis de doua ori „aparent”, pentru ca a treia oara, evidenta te izbeste in moalele capului. Te uiti in oglinda ta interioara ori chiar in oglinda din baie si nu-ti place ce vezi si detesti ce ai devenit. E (uneori) greu sa revii. Si daca nu ai forta sa o faci, in interiorul tau se acumuleaza o tensiune care oricum iti va da viata peste cap si iti va genera sentimente negative atat fata de propria persoana cat si fata de cei din jur.

Am zis de miliarde de ori – nu avem clasa politica. Sunt gasti de golani, precum pustulele de puroi. Se intind si cresc si distrug organismul. In acest caz – natiunea. Si asta pentru ca nu-i opreste nimeni. Pentru ca in acel nimeni se afla natiunea, pusa cu botul pe labe de frici induse, de frici create, de frici cultivate.

Nu cred ca natiunea asta, romana cum ii zicem de vreo doua secole, sa fi traversat o perioada mai neagra decat domnia lui Basescu. Dictatura impusa de acest individ ma revolta si, desigur, asta este un eufemism.

In timpul dictaturii sale eu am sesizat urmatoarele (stiu ca nu voi enumera acum tot, nu va stresati, mai sunt zile in care vom vorbi despre asta):

– aducerea societatii romanesti intr-un stadiu de primitivism fara precedent

– glorificarea non – valorilor

– distrugerea artei, culturii, sentimentului national, economiei, mediului de afaceri, sanatatii, educatiei, vietii private etc

– manipularea extremelor – taranii din sate si corporatistii

– eliminarea putinului ramas al elitelor reale

– exacerbarea coruptiei, spagii, santajului

– cresterea rolului si implicarii serviciilor in viata publica si privata (un exemplu fara nume proprii: companie multinationala cu 640 de angajati, dintre care 580 sunt securisti)

– cresterea violentelor fizice, de limbaj, sexuale etc bazate pe o crestere a tensiunilor sociale provocate de acest regim.

– de-profesionalizarea

– politica „cine nu e cu noi, e impotriva noastra, deci trebuie sa moara”

– vinderea resurselor naturale  ale tarii in scopul realizarii intereselor materiale personale

– asocierea (alianta) cu cei mai mari inamici ai Romaniei – Germania, UE, SUA

– distrugerea relatiilor cat de cat amiabile cu un alt mare dusman al tarii  – Rusia

– transformarea tarii in teren de manevra pentru diverse experimente ( de la Codex Alimentarius si pana la scutul de la Deveselu)

– exterminarea populatiei Romaniei prin masuri specifice (distrugerea sistemului sanitar, distrugerea sistemului de pensii etc) si intreruperea continuitatii sau a transferului de cunostinte de la varstnici la tineri.

– presiunile pe scaderea natalitatii

– oferirea de teren de manevra pentru expansiunea tiganilor si a intereselor ungare asupra teritoriului si populatiei

– interventia ilegala in viata privata a populatiei

– crearea de false probleme care sa abata atentia opiniei publice de la problemele reale, astfel incat sa acorde timp oamenilor din sistemul Basescu sa-si „aranjeze apele”

– transformarea populatiei intr-o turma de oi, fara vointa proprie, fara putere de actiune (vezi felul in care a tratat Basescu rezultatul referendumului)

etc, etc, etc….

Eu una m-am saturat sa ma imbrac si sa ma port urat. Sincer!

Problema e ca nici alternativa nu exista.

Si m-am saturat si sa votez raul mai mic dintre doua rele.

Si nici nu vreau sa emigrez. M-am intors in tara ca sa fac ceva pentru tara mea si in tara mea. Call me moron!

P.S. Inca mai cred in ideea mea romantica de a ne strangem naibii, noi, astia, cati am mai ramas Oameni sa facem ceva. Si daca nu se va putea, inca mai cred in ideea mea de a cumpara un teren, undeva, nici nu conteaza unde, unde sa scriu la intrare „Spital de nebuni” ca sa le fie astora frica sa intre si acolo sa ne facem in tara noastra – „ȚARA  NOASTRA”….

Si-atat…..

 

4 gânduri despre „„mi-am pus granița-n raniță”

  1. Ca să înțeleg bine apelul tău, la care aș subscrie cu dragă inimă, mi-aș permite o întrebare naivă: poți da măcar cinci nume de reprezentanți ai „elitelor reale”? (Ca să știu pentru cine votez)

    Apreciază

  2. Marian: nu trebuie sa reinventam noi roata. Modelul guvernului chilian mi se pare unul bun. Ministrii nu sunt politicieni. Sunt profesionistii cei mai buni in domeniile lor, cu exprienta de management in mediul privat si rezultate. Ei au avut o perioada in care sa-si formeze echipele. Modelul islandez de a iesi din UE, iar mi se pare o masura buna. Sunt exemple din lumea asta larga care pot fi adaptate si in Romania si sunt suficient de multe proiecte locale de scoatere a tarii din criza, insa sunt ingropate in sertare, iar oamenii haituiti ca au indraznit sa gandeasca.

    Apreciază

Lasă un răspuns

