Alt weekend, alt film :)

The-Artist-MoviePoster

Sunt cateva luni de cand nu am mai avut chef de scris, asa ca va mai amagesc un pic cu filme.🙂

Nu stiu cum se face, dar in ultima perioada dau de filme care imi intorc metafizicul pe dos, ca sa parafrazez un cantec celebru. Uneori am sentimentul ca sunt ca o rana imensa si filmele astea nu stiu daca o adancesc ori o vindeca…

Pentru cei care ati vazut „99 francs” actorul Jean Dujardin nu va este necunoscut si as putea chiar sa pariez ca v-a ridicat mai mult de o spranceana. Am simtit asta noapte nevoia sa revad filmul si azi m-am gandit sa vad ce a mai facut intre timp. 

Spre rusinea mea, abia azi am vazut „The artist”, film premiat cu cu Oscar si cu Bafta si cu multe alte premii, inca de la lansarea sa, in 2011.

The-Artist-MoviePoster

Se impletesc multe povesti in el….nici nu stiu de unde sa incep.

In primul rand, mie imi plac lucrurile iesite din norma. Sau din normal. Poate pentru ca asta e zona mea de confort si pentru ca asa am functionat de la nastere…habar n-am…

Dar, sa ai curajul sa faci un film si mut si alb negru in plin avant al secolului XXI, mi se pare fa-bu-los! Filmul sa fie francez, sa fie filmat in LA si sa ia Oscarul (dupa ce luase tot ce se putea lua in materie de premii), deja ma pune in imposibilitatea de a-i atribui cuvantul potrivit!….

O trecere in revista a trei etape cinematografice: filmul mut, filmul cu sonor si musicalul; o poveste de dragoste sau drama unui om care nu poate accepta, din prea mult orgoliu, schimbarea, autodistrugandu-se aproape complet, pana sa poata accepta mana de ajutor intinsa din si cu iubire?… Nu stiu acum sa spun pe care dintre cele 3 povesti din film as pune-o pe primul loc… 

Filmul nu e usor de vazut, dar e un film care te tine pe scaun pana la sfarsit, desi uneori iti vine sa te ridici si sa iesi afara sa iei o gura de aer curat. E greu, iti ridica intrebari si-ti mai tranteste si oglinda in fata.

 

Ca si in cazul altor filme, puteti sa-l vedeti si superficial, ca pe o bizarerie de weekend, dar cred ca ar fi pacat sa-l tratati asa.

In mine a vibrat intr-un fel aparte si m-as bucura sa va placa si voua.  

 

Lasă un răspuns

