Iti rastalmacesc (evident!!!!) cuvintele, Laura! :)

Nasdaq_Composite

Pentru ca ai scris asta, ma gandesc sa-ti spun ca eu analizez oamenii dupa active. Sa nu dai inainte sa citesti, totusi!😀

Cand eram eu mica, mica de tot, stiam extrem de bine cine sunt, din ce familie ma trag, de la istorie la tipologii de componenti ai familiei. Tot de atunci am fost invatata sa ma port frumos cu toata lumea, sa nu discriminez, sa analizez cu propriul creier.
Sigur ca am fost extrem de contrariata cand mama, nemaisuportandu-ma, a izbucnit:
– Daca nu schimbi ceva in felul in care actionezi, o sa-ti manance cainii din traista!
Cum fata ma ajuta am exprimat intrebarea din ochi, pe modelul:
– aaaa……….????……….
Stia mama, draga de ea ce avea la usa, asa ca mi-a explicat cu desene:
– Opreste-te sa mai dai si camasa de pe tine, atata vreme cat nu ai una de rezerva! Intelegi ce iti spun?!!!!
Vocea ei parea usor exasperata, asa ca i-am raspuns, articuland cu accent:
– aaaaaa……??????….aaaaa????……
Deja paream mult mai inteligenta, dupa parerea mea…
Mamei i-au dat lacrimile. Eu am presupus ca de emotie ca intelesesem. Cand am crezut ca o sa inceapa sa ma laude, ea a inceput sa-mi spuna….sa-mi spuna lucruri….
Am ascultat atata cat ma lasa nervul zbughelii sa ascult. La un moment dat ma plictisisem. De data asta chiar am articulat:
– Atata vreme cat voi m-ati invatat ca sunt responsabila pentru toti cei din jurul meu, atata vreme cat m-ati invatat sa ajut pe toata lumea, atata vreme cat m-ati invatat ca eu trebuie sa fiu responsabila si ca oamenii sunt fundamental buni…pana la urma…la ce te asteptai?!!!!
Mama a ramas realmente cu gura cascata, in timp ce eu i-am furat „o saratea” inca fierbinte si am zbughit-o afara inainte sa aiba vreo reactie. Invatasem tactica asta pe propria-mi piele – ascultam cuminte o bucata de vreme si pe urma dadeam o replica „la surpriza” si o taiam.
Mama cred ca a plans multe nopti din pricina mea. De fapt nu a mea…cum sa zic…din pricina felului cam otova in care eram construita. Mno…tot ea-mi spusese, la un moment dat „Canuta om sucit” – dupa o celebra poveste, rastalmacind conceptul.
Prieteni nu mi-au fost doar oamenii care aveau nevie de ceva de la mine. De fapt astia nici nu cred ca mi-au fost vreodata prieteni. Asa i-am considerat eu. Dar, prieteni mi-au fost oameni cu active.
Pe bune i-am masurat pe toti, in felul meu.

Active – creier
Oamenii care m-au stimulat inetelectual, m-au provocat, m-au surprins, m-au impins inainte, au scos ce e mai bun din creierul meu.

Active – suflet

Oamenii care m-au emotionat prin calitati afective pe care eu nu le posed ori nu stiu ca le posed ori refuz sa le posed – de frica, care mi-au daruit neconditionat, care m-au imbogatit, care m-ai facut mai buna, oameni care mi-au fost si / sau imi sunt ingeri in viata asta, oameni care m-au invatat sa iubesc si sa daruiesc la randul meu, fara sa astept nimic in schimb. Oameni care mi-au aratat o cale si mi-au dezvaluit o lume.

Active – suflet + creier

Oamenii astia sunt cei mai putini ca numar, dar cei mai importanti in viata mea. Fara ei nu cred ca as fi fost ceea ce sunt acum, nu cred ca as fi fost in viata, in primul rand.

Active – materiale

Astea trec oamenii in categoria „si altii”. Cred ca e enough said la acest capitol.

Asadar, precum am spus de la bun inceput, eu evaluez oamenii dupa active, draga Laura! Criteriile sunt asa…mai speciale, asa dupa cum ti-am mai povestit o alta conversatie cu mama:

– …adica vrei sa spui ca sunt sonata?!!!!! – spus cu toata inversunarea adolescentei.

– Nuuuuuu, draga mamei….esti doar….speciala…

😀

2 gânduri despre „Iti rastalmacesc (evident!!!!) cuvintele, Laura! :)

Lasă un răspuns

