Va-ntreb pe voi

kapec

Doua epoci mi-au marcat profund negativ existenta – comunismul si basismul.

Nu m-am lasat incartiruita in niciuna dintre ele. Bine nu mi-a fost, nici cand eram doar un copil, nici ca om mare.

Acum trebuie sa aleg una dintre cele doua. Cel putin teoretic. Pe oricare dintre variante as alege-o, mi se pare o dementa. Mie. Oamenii – fiecare cu alegerile sale.

Daca imi anulez votul tot nu as rezolva nimic. Suntem prea putini care facem asta. Nu contam in economia evenimentelor actuale. Cel putin asta ma face sa sper. Nu stiu la ce, am invatat sa ma bucur doar de sentiment in sine. Si ma mai ajuta la ceva – sa nu-mi vina sa ma scuip cand ma uit in oglinda.

Si daca anulandu-mi votul, eu – in fata mea –  ma voi simti si mai rau? Daca voi trai cu sentimentul ca am ajutat raul sa creasca si sa se propage? Da, da, „raul ala, cel mai mic dintre cele doua rele?”

Ce lume las in urma mea?

Caruselul gandurilor capata viteza din ce in ce mai mare.

Nu contam in economia evenimentelor actuale… Bine, nu ca altfel am conta….

Dar alminteri?

Alminteri bine – pe ploaie si ceata eu incerc sa imi amintesc atat de acut zilele insorite incat sa reinvie starea provocata de acele zile. Asta imi da putere.

Ma duc in interiorul meu. Dincolo de disconfortul acestor zile, in mine e lumina, e cald si rotund. E bine. Acolo, in interiorul meu descopar ca … in primul rand va descopar pe fiecare dintre voi, la fel de izolati ca si mine, despuiati de latura sociala – pe voi asa cum sunteti apoi descopar o multime de alte lucruri frumoase. E un sentiment placut. Vorbim in tacere. Asta e cumva frustrant. Dar e bine. E semn ca nu suntem (inca) morti.

Si mai e ceva bine – ca in lumea lor, noi avem lumea noastra – nealterata.

Uite aici, in „sufrageria cu prieteni”. Bogdan draga, ce nume frumos i-ai dat!

Ce ziceti, sa intram din nou in password protected mode?

6 gânduri despre „Va-ntreb pe voi

  1. Nu reuşesc să mă conving de natura diferită a „comunismului” sau „băsismului” de restul. Poate îmi scapă detalii importante, dar eu n-am văzut, de la Gheorghiu Dej la Traian Băsescu (atât am apucat să trăiesc) decât oameni interesaţi de propria lor persoană, pe seama sau spinarea celorlalţi şi nu mă aştept ca în viitor să fie altfel, indiferent de Ponta sau Johannis. Problema României e că nu are o clasă de mijloc, iar clasa de mijloc nu apare prin vot şi nu se formează la televizor. Într-o societate polarizată în foarte bogaţi şi săraci lipiţi, nu ai de ce să te aştepţi la altceva.

    Apreciază

  2. Clasa de mijloc e formata din angajatii in companiile private internationale. Problema e fix in mediul asta, cred eu. En fin…ideea era alta si anume aia din finalul povestii: ramanem la liber sau ne parolam din nou?🙂

    Apreciază

  3. Eu am sperat intotdeuna ca blogul tau ajunge la cat mai multi…..si este citit de cat mai multi. Insa stiu ca ideea cu passwordul a aparut din alte motive si tu le stii cel mai bine

    Apreciază

  4. Stefan: iarta-ma ca am raspuns asa greu. Nu stiu de ce mi-a aparut ca trebuie sa moderez comentariul tau, desi tu esti de-al casei.🙂 V-am si zis de ce am parolat blogul, nu mai detaliez. Nu stiu de ce am avut un sentiment foarte acut ca ar trebui sa o fac din nou, dar astept parerile voastre in privinta asta si facem cum hotaram cu totii.
    Pe de alta parte as muta totul pe un domeniu propriu, pt ca aici, pe platforma publica vad ca se imputineaza optiunile si setarile pe zi ce trece.🙂

    Apreciază

Lasă un răspuns

