..tot despre viata-dans

tango

Undeva, pe drum, am avut grija sa nu-si mai aminteasca nimeni cum eram. De multe ori nici macar eu…

Mi-a placut viata si insipiratia mea vine tocmai din viata de familie pe care am avut-o si care m-a format asa.

Cut

Club. Distractie. Nu era pentru prima data cand ma intrebam de ce baietii din generatia mea ori din generatii apropiate au oroare fata de dans. Stiam deja pe de rost eternele lor replici ‘lasa-ma sa beau si dupa aia dansam” si mi-era scarba de ele.

Cut

Tata dansa pe orice. Era o bucurie nemaivazuta in el. Mama, desi era „calma” familiei, devenea foc atunci cand auzea muzica. Tin minte cum ii asezau pe toti pe scaune la petreceri atunci cand se ridicau sa danseze. Si, dupa primul numar, se ‘desparteau’ si fiecare lua pe cate cineva la dans pana reuseau sa-i ridice pe toti de pe scaune.

Cut

Prima data in viata mea cand l-am vazut pe frate-miu dansand a fost cu un pic inainte de a implini el 40 de ani. Dansand de buna voie adica. Pana atunci nu-mi amintesc decat de faptul ca fugea ca dracu’ de tamaie cand, de exemplu, seara, acasa, tata punea muzica si ma invita pe mine la dans, iar mama incerca sa-l ia pe el. Fugea asta de rupea gardul nu alta. Asa l-am stiut mare parte din viata mea, deci cu atat mai mare a fost socul cand, la nunta unui prieten de-al lui, eu ma dregeam dimpreuna cu mirele cu rom – el probabil dandu-si seama de ceea ce tocmai facuse, eu ca sa pot suporta mai usor muzica. God I hate weddings! La un moment dat, frate-miu, care se ridicase la masa si discuta cu niste unii …necunoscuti mie, vine la mine si ma invita la dans. Am crezut ca mi-a cazut cerul in cap. M-am uitat la paharul cu rom. Parca nu bausem asa mult sa nu mai fac priza cu realitatea, dar nici nu-mi venea sa cred ce tocmai am auzit din gura lui. Asa ca mi-am mai turnat un pahar plin, in fractiune de secunda, sa nu se razgandeasca, l-am dat pe gat si am zis sa nu ratez ocazia.

O singura data in viata mea mai dansasem cu frate-miu si ma jurasem ca nu mai fac asta cate zile oi avea. Ma, teoretic el nu stia neam sa danseze, practic, e din filmul care trebuie. Pacat ca il strica gura. In timpul bucatii aleia de dans a tinut mortis sa-mi bage o prelegere de-a lui despre examene si seriozitatea la invatat de l-am aruncat cat colo la un moment dat si aia fuse.

Acum ma gandeam ca nu mai are cu ce sa ma frece la cutiuta cu maimute, asa ca, precum am desenat mai sus, am dat pe gat romul ala dintr-o dusca si am dansat cu el.

Muta am fost multa vreme dupa aia.

Cut

Club. Nebunia noptilor de pe vremea aia. Vine la mine un pusti si-mi spune ca ei sunt o gasca – mari admiratori ai gastii noastre si ca ma roaga sa incerc sa il conving unul dintre prietenii lui sa danseze, pentru ca e autistul grupului respectiv.

Inhat doua pahare de whisky si ma duc la pusti, tintita. Ala se sperie si se da doi pasi inapoi. Ce dracu sa vorbesti cu cineva intr-un club din bucuresti unde urla basii de-ti muta rinichii in locul creierului si ficatul in locul inimii?!… Ii fac semn sa dea whisky-ul pe gat fara sa respire si el se supune mecanic. Cred ca era cam prea socat, dar pe platforma asta functionez eu cel mai bine.

Il iau de-o aripa si-l tarai in mijlocul ringului de dans. Ma trezesc pe post de magnet cu pustiul in urechea mea urland disperat

– Nu stiu sa dan-sez si mi-e fri-ca!

– Ma, tu de pizda ma-tii ai auzit sau iti desenez io drumul? Haida ca n-avem vreme. Fii atent la fata: pariu pe o sticla de whisky ca in 10 minute te invat sa dansezi, ca o sa-ti placa si o te transformi si tu in om?

– ….????….. = ochi beliti cat cepele

– Vino incoace!

Il iau de amandoua mainile, il asez in pozitie perfect verticala, ca statea ca o pleasca si il pun sa inchida ochii. Incep sa ma invart in jurul lui, avand grija sa-i urlu in urechi, mai tare decat muzica.

– Acum nu mai esti decat tu aici. Auzi muzica si simti muzica. Atunci cand simti ca muzica e in tine, elibereaza miscarile elegant. Sunt aici.

Dupa vreo trei minute incepe omul a misca. Ii bun. Ii viu. Am reusit sa nu-l omor nici p-asta!

Incet ii prind din nou mainile si-i spun doar sa tina ochii inchisi si sa-si coordoneze miscarile asa cum ii dicteaza mainile mele. Dupa 10 minute dansa tango cu mine pe nush ce drac de muzica, dar oricum nu tango.

Ii bun.

– Now improvise!

Am dansat pana dimineata cu el.

Alor mei din gasca le facusem semn sa integreze gasca tinerilor. Era minunat ce se intampla.

Dimineata, pustiul era alt om – ochii ii straluceau

– Habar nu am avut ca pot sa dansez si ca o sa-mi placa! De maine ma duc la cursuri de dans!

I-am zambit si i-am urat viata frumoasa. Nu l-am mai reintalnit, dar STIU ca ceva s-a schimbat in bine in viata lui.

Cut

La Dud nu dansa nimeni decat la petreceri. Altfel, oamenii stateau cuminti la mese si risipeau cuvinte.

Ma saturasem deja de asta!

– Take, dansam, ma?

– Lasa-ma, fata, ca-s hodorog!

– Stiu. Dansam?

– Mai incolo

– Cand?

– Mai incolo

– NU! ACUM!

Take se ridica neconvins de pe scaun. Incepem pe slow motion si baietii din bar schimba subtil muzica. Dansam tango si Take isi revine ca prin minune.

Lumea aplauda, se aud misto-uri la care noi raspundem prin dans.

La final, toata lumea de pe terasa dansa si radea.

Cut

Liniste. Izolare. Am devenit un calugar modern. Traiesc in lumea asta, exist in ea, dar sunt izolata. Nu am regrete. E o chestie asumata. Doar dansul imi lipseste ca si cum o bucata din mine ar fi fost amputata. Si doare.

Cut

Amintirile de pe ‘vremea cand eram om’ se estompeaza si ele, incetul cu incetul. Urlu in mine ‘nu vreau sa mor asa”.

Ma uit in jur – oamenii stau cu fundul pe scaune la mese din carciumi, povestesc putin, stau mult cu ochii in telefoane si tablete si urlu

– Hei, ati uitat sa fiti oameni! Ati uitat sa va bucurati de viata! Treziti-va! Ati uitat sa radeti si sa fiti fericiti!

Vin acasa si, cand sunt singura, pun muzica si dansez pana cad de epuizare. E o si foate buna gimnastica thou…E bine. Inca iubesc viata. Asta…asa cum e ea…

Mi-e foarte dor sa dansez pe bune.

Lasă un răspuns

