7862753672_6042dcc4b3_o

Cu o noapte inainte m-am bucurat sa vad stele. Prima data dupa o luna si ceva de intuneric, de nori, de ploi, de spleen. E bine, imi spun, e bine….

Cand in sfarsit soarele s-a indurat sa apara nu mai aveam puterea sa am bucuria exploziva care ma caracterizeaza. Tot bucurie era, doar ca se exprima in alt fel…

Mai sunt si fotofoba… Ridic, totusi, cu curaj, ochii spre cer. Ma orbeste. Imi dau lacrimile si ma ustura ochii. La inceput nu vad nimic, dupa care, cu putin efort incep sa vad ceea ce am putea denumi drept contur. Era o altfel de lumina, mai inchisa, discontinua, care se invartea in jurul soarelui cand in sensul acelor de ceasornic, cand invers. Nu ma ametea. Ma fascina. Nu stiu cata vreme am stat asa….Imaginile se transformau cu repeziciune. Conturul soarelui s-a stabilizat in sfarsit si in jurul lui am inceput sa vad cum lumina se modifica. Vedeam acum nuante de rosu cetos in vreme ce albastrul cerului devenea indigo intens, iar soarele – din ce in ce mai auriu. Din nou mi-a parut rau ca nu am talent la pictura. Ar fi iesit un tablou pe cinste.

Cand am simtit ca e prea mult pentru ochii mei mi-am mutat concentrarea pe o zona de cer ca sa incerc sa ma readaptez treptat.

Culorile au disparut brusc, soarele – aflat acum intr-un colt de ochi – ma durea.

Multa vreme n-am vazut nimic, asa ca m-am izbit de toate cele prin casa. M-am hotarat sa fac un dus. Prin fereastra meschina de la baie, soarele, din alb se facuse galben intre timp, imi arunca raze pe fata. Era bine. Apa curgea pe mine, iar eu stateam cu ochii inchisi primind soarele – de data asta altfel – in mine.

Atunci am avut din nou acut sentimentul vietii. De data asta o simteam fizic, cu fiecare celula din mine.

Si inca o data m-am indragostit de ea.

E bine, imi spun…in sfarsit e bine…

Lasă un răspuns

