Miriam Raducanu

„Unicatele, excepțiile în artă, se nasc rar. De fapt, ca-n orice meserie. Un doctor foarte talentat e mai rar decât unul necesar, cu posibilități bune. Eu cred că am și un dar special. Văd potențialul, îl simt. Nu m-am prea înșelat. Dacă într-o clasă te porți egal tot timpul, îl omori pe ăla talentat. Tu, ca profesor, ești obligat să dai tuturor, la potențialul fiecăruia, la maximum. Asta a fost teoria mea, toată viața. Nici măcar nu eram supărată pe cel total netalentat. Că n-avea de unde…”
Merci, Gigi si pentru acest articol!
Mi-am amintit de o secventa din viata mea. Faceam balet de la varsta de 3 ani nu ca sa imi fac o meserie din asta, ci ca parte integranta a educatiei mele, care cuprindea si asta.

Accidentul de masina din ’84, care nu a fost chiar un „accident” avea sa lase urme adanci in mine, mai adanci in suflet decat la nivel fizic.

Cum printre prietenii nostri de familie se numara si Oleg Danovski (Dumnezeu sa-l odihneasca in pace!) se face ca drumurile noastre, desi grele in conditiile „unui weekend cu sot, un weekend fara sot” (cunoscatorii stiu la ce ma refer) la Constanta s-au indesit. In sala rece si plina de (mult prea multe) oglinzi am avut parte, poate, de cele mai dure exercitii cu mine insami. Nu ma intereseaza ce experiente au avut altii cu Oleg. Eu pot sa vorbesc doar despre experientele mele cu el si despre felul in care m-a salvat in mai multe forme decat pot exprima in cuvinte. Oleg a inteles ca nu puteam sa deschid ochii sa privesc oglinzile, asa ca a deschis oglinzile mele interioare. Oleg a inteles ca pentru mine dansul…miscarea prin dans reprezinta un modus vivendi prin intermediul caruia pot comunica ceea ce nu pot exprima in cuvinte. Si a mai inteles ceva – cat de bogat era universul meu interior. M-a stimulat si m-a potentat.

In familia mea nu se putea pune problema unei cariere in acest domeniu, insa mereu s-a pus problema unei educatii complexe, De aceea deschiderea atat de mare a parintilor mei de a studia „miscarea prin dans”.

Pe Miriam Raducanu, din pacate, nu am cunoscut-o personal, ci mai degraba prin scrierile lui Gigi si prin povestile unui alt om tare drag mie. Dar da, mi-as dori sa o cunosc si (daca nu e prea tarziu) sa studiez cu ea…

http://www.ziarulmetropolis.ro/miriam-raducanu-dansul-ca-o-poezie/

Lasă un răspuns

