Am negociat cu o pusca la frunte

maxresdefault

Principala mea specializare este in comunicare neconventionala. In viata mea profesionala am avut ocazia sa fac mii de evenimente. Intr-o agentie multinationala nu te joci cu regulile si nici cu legislatia tarii in care actionezi. Ca atare, la orice eveniment, indiferent de marimea lui, esti obligat sa ai salvare cu medic si asistenta, pompieri, politie si jandarmi. Credeti-ma ca toate astea costa foarte multi bani. Si foarte multe spagi. Pentru ca nu conteaza sa platesti taxele legale. Daca un gogu, precum Dan Silviu Aosan din Primaria Timisoara, la nivelul anillor ’98, ori Primarul Iasiului din aceeasi perioada, ori Funar – tot din perioada aia vor spaga, apoi nu poti sa faci nimic fara sa le dai spaga. Pe langa toate astea, esti obligat sa ai si firma privata de security. Cei care au aceeasi meserie cu mine stiu despre ce vorbesc. E la fel si acum, cu numele de acum. Pe care le stiu!
Azi vreau sa va povestesc de ce nu mai calc prin Craiova. Este una dintre multele intamplari prin care am trecut prin viata mea. Nu, nu ma intreaba nimeni daca mai pot si nici de ce am albit inainte de 30 de ani.
Se face ca ma suna clientul si imi spune ca echipa locala din Craiova a fost fugarita cu pitbulli de catre patronul unui club care pune in pericol dezvoltarea unui proiect. Cum eu am dintii mari s-au gandit ca la cele treij de kile ale mele eu pot sa ma lupt cu oricine.
Adevarul e ca nici eu nu imi imaginam ce avea sa mi se intample. Si da, am luat „in usor” povestea, la modul – oofffff, copiii aia de la Craiova ma pun pe drumuri.
Cand am ajuns acolo mi-au dat masina lor. Era un 4×4 foarte bine dotat si am inteles de la ei ca acea masina ma va ajuta „just in case”.
M-am dus (de nebuna) singura la locatia cu pricina. Am tot batut prin toate usile mult si bine. Intr-un tarziu a aparut un individ cu fata de parnaias, insotit de 2 pitbuli. Nu-mi permiteam erori, caci aveam proiectul in pericol, dar in mintea mea deja facusem pe mine.
Individul ranjea la mine. I-am ranjit si eu tamp si i-am spus ca am venit sa discutam.
Pusese mana pe o locatie construita pe vremea lui Ceausescu, pe post de „Casa tineretului”. Locatie imensa, cu tot felul de zone amenajate pentru manifestari artistice diferite. Omul era un interlop local, asa ca o luase pe nimic. O „reamenajase’. Era rege.
M-am plimbat, plin de emfaza, prin toata hardughia aia. La un moment dat am ajuns in zona amenajata ca un pub. Mese si bancute din lemn… De prost gust, dar nu despre asta e vorba aici.
A inceput sa imi arate mandru diverse chestii:
– Vezi numarul ala de masina?
-….da…
– Ala a fost a’ lu Al Capone
– Da chitara aia..aia, cea mai de sus, o vezi?
– Daaa…..
– Aia a fost a lu’ Elvis…
Mno, ii bun, imi spun…Omul e chiar tampit…Nu conteaza, eu am venit sa-l calmez.
Problema nu era sa fi incheiat contractul cu el, desi asta as fi facut eu, ci faptul ca primise deja foarte multi bani din partea clientului meu, ca sa amenajeze locatia cu pricina.
La un moment dat se ridica brusc, se intoarce, se urca pe masa din fata mea, practic eu eram prinsa intre picioarele lui. M-am gandit in fractiune de secunda la toate cretinismele de pe lumea asta. Dar nu m-am gandit la ce urma.
A ridicat de la spate un ditamai puscociul si mi l-a pus la frunte. Nu doresc nimanui sa isi imagineze prin ce am trecut eu atunci. Asa am negociat cu el. Eu cu o teava rece de pusca pe frunte.
Mi-a explicat ca nu putem face nimic, ca toata sleahta politica a Craiovei e de partea lui, ca nu are nevoie de avize si aprobari, pentru ca el e un fel de mic rege acolo.
Nu stiu cat a durat negocierea, cert e ca l-am calmat pe nebun. Adica sa nu-mi trimita vreun glonte intre ochi sau vreun pitbull in jugulara.
Cand am ajuns la echipa mea am picat. La propriu. Nu pot sa plang, nu stiu cum se face. Mi-ar fi prins bine. Am zis din gura ca as vrea sa ma imbat. In loc sa o fac m-am urcat in masina si am venit in Bucuresti. In discutiile cu clientul am pus in balanta doua lucruri simple – o investitie enorma facuta intr-un loc vs. vietile multor mii de oameni intr-o situatie de criza. Din fericire, clientul era o companie multinationala si oamenii care lucrau acolo aveau creierii la ei. Si-au asumat pierderea si am schimbat locatia pe ultima suta de metri.
Motivul a fost simplu – in timpul vizitei mele am obsevat ca omul ceruse, pe modelul „eu platesc, eu decid” schimbari ale locatiei care afectau structura de rezistenta a cladirii, inchisese multe dintre caile de acces, iar in interiorul putea sa gazduiasca, in acest fel multe mii de oameni, care, la o adica, intr-o situatie de criza, puteau muri.
Si nu, acesti oameni nu au nici un Dumnezeu. Manjesc cu spagi orice – institutii ale statului, politicieni…hmmm….”politicieni”.. orice, pana la urma…
Nu doar ca au senzatia, ci chiar sunt mici Dumnezei.
S-a intamplat aceasta nenorocire in Romania, in clubul Colectiv. Conteaza?!!! Va asigur ca nu.
Cand o sa vad corporatistii iesind la manifestarile publice, nu pentru a posta poze pe FB, nu pentru a se intalni cu prieteni cu care nu s-a mai vazut demult, nu pentru a face networking, atunci o sa cred ca in tara asta se poate schimba ceva.
Cand o sa vad corporatistii ca nu mai accepta compromisul ieftin din frica de a nu-si pierde scaunele, atunci poate, o sa cred ca se poate schimba ceva.
Atunci cand o sa vad ca se aplica legea fara echivoc, indiferent de status social si avere, abia atunci o sa cred ca se poate schimba ceva.
Pana atunci, insa, imi plang prietenii morti in acest dramatic accident de la Control, o sa imi plang prietenii morti din pricina extenuarii de la job, de la joburi platite la nivel de sclavi si da, eu nu ma vad ajungand la varsta pensionarii, pentru ca, dincolo de legile respectate, angajatorul din Romania este, pana la urma, detinatorul de sclavi. Iar eu sunt unul dintre ei….

2 gânduri despre „Am negociat cu o pusca la frunte

Lasă un răspuns

