Dur

1-Bird-in-Space

Cat de ciudata e viata… Pe 19 februarie s-a nascut Brancusi. La o vreme distanta – si mama si la o si mai mare distanta moare Eco. Pentru mine, o zi incarcata si grea. Din toate punctele de vedere. Poate si pentru ca prima data cand am inceput „Cimitirul din Praga” m-am gandit ca nu sunt in pasa buna de citit. Pe un 19 februarie a fost si nu stiu de ce. Nu mi-am dat seama ca pe un alt 19 februarie am reluat cartea, si ma opream la fiecare pagina sa ma documentez. In biblioteca. Lucru pe care nu il mai facusem de ceva vreme. Da, urasc „oamenii Google” – cretinii frustrati de diverse chestii din viata lor, care cred ca Google le va inlocui cititul cartilor si documentarea reala, studiul. Intr-un alt an, tot pe 19 februarie, am reluat „Cimitirul din Praga”. Ma enerva, pentru ca simteam ca…mai e ceva acolo… Ma enerveaza si acum. Pentru ca de fiecare data descopar altceva. Intre timp ma enerveaza cumplit ca romanii din diaspora, aia din america mamii lor, care o ard asa patrioti, nu o ard la fel de patrioti cand vine vorba despre faptul ca o individa asiatica incearca sa stearga numele lui Eliade de la catedra de Istoria Religiilor, precum si numele lui de pe placuta care a fost data jos acum 3 ani. Si in aceeasi oala de injuraturi bag si Institutul Cultural Roman – o mizerie fara seaman.

Mda…cum ziceam…Iar mama s-a nascut o singura data si mi-a dat viata mie. MIE – un neica nimeni, pana la urma… Ce? Ca am schimbat vieti si destine? E absolut irelevant. MAMA a invatat oameni sa scrie si sa citeasca. Abia MAMA a schimbat vieti si destine! Cu pretul vietii ei. Mama, o invatatoare, o oarecare, pentru care oamenii au facut meeting in fata primariei targului ala imputit al Brailei, ca sa o readuca la catedra. Nu sunt demna de ea. Nici macar nu i-am putut salva viata. Si pentru ca nu exista coincidente, mama a murit de ziua mea, o zi devenita inexistenta de atunci incoace.

(sursa foto: http://www.moma.org)

 

2 gânduri despre „Dur

Lasă un răspuns

