Gânduri de la o eclipsă demult uitată

eclipsa-soare-465x390

Evadarea din weekendul ăla era una specială. Și temperatura la fel, dar ăsta era un lucru care mă bucura. Vântul adia ușor și asta făcea ca atmosfera să fie perfectă.

Anxietatea se simtea peste tot. Era, până la urmă primul eveniment de acest gen, din viețile noastre de maturi. Și, poate, ultimul…

Eu mă desprinsesem de toate găștile mele. Simțeam nevoia ca eclipsa aia totală de soare să treacă prin mine și să lase ceva special. Nici eu nu știam ce anume. Așteptam, la fel ca toți ceilalti.

Vântul crescuse în intensitate și marea devenise creață de la atâtea valuri mici, la suprafață. Lumea care era în apă se trăgea încetul cu încetul către mal. Atmosfera se încărca. De fapt, dacă stau să mă gândesc bine, mai degraba era un paradox: deși atmosfera părea că se încarcă, în aceeași măsura ceva în interiorul meu se destindea și accepta orice avea să urmeze. La mine era simplu de făcut asta: când treci pe lângă moarte de câteva ori bune, înveți că cea mai bună alegere e să nu te mai zbați, să nu te mai lupți, să respiri adânc, să te relaxezi și să accepți tot ce va urma. Nu știu cum a fost la alții și nici nu vreau să ma pronunț.

Când a început eclipsa vântul s-a potolit și marea a devenit un lac liniștit. Oamenii își puseseră ochelarii. Eu i-am scos. Am vrut să simt „pe viu” totul. Să nu las nimic să se interpună în trăirile mele. Desigur, acum suport conscințele și nu recomand nimănui să încerce ceea ce am făcut eu. Costurile sunt prea mari, până la urmă. Desigur, e alegerea ficăruia.

Lumina a devenit de film și credeți-mă că nu exagerez cu nimic. Mă uitam la eclipsă, mă uitam la oameni, la reacțiile lor, la felul în care gălăgia de până atunci s-a transformat într-o liniște înălțătoare. Știu că expresia asta vă poate suna ciudat (cel putin ciudat, adică), dar abia atunci aveam să înțeleg ce înseamnă cu adevărat sentimente copleșitoare.

Am început să văd stelele și să le identific, una câte una. Și erau, pur și simplu, altfel. Nu știu să explic mai clar și nici nu cred că s-au inventat cuvinte pentru tot ce am trăit atunci.

Lumina era în continuare ca de film. Ușor creepy, ce e drept.🙂

Am intrat în mare. Trebuia să simt și ce are să-mi spună ea. Răceala ei nu era răceala obișnuită. Desigur, totul era amplificat de simțurile mele, de imaginație, de creier, de suflet și de trup deopotrivă. Era o răceală…nelumească.

Luna și Soarele își continuau drumul. Lumina scădea în intensitate și fiecare secundă aducea cu sine alte tipuri de sentimente și trăiri. De undeva, de la o cârciumă a început să se audă o muzică perfectă pentru momentul pe care il traversam cu toții și asta a produs un tremur și un murmur general care a traversat toată plaja, nelăsând pe cineva neatins de acel val de energie. Da, asta era – era o energie care nu poate fi încadrată în nimic știut de niciunul dintre noi până atunci.

Murmurul a scăzut până s-a contopit cu apa și cu cerul, ca, la scurtă vreme să reizbucnească puternic, pe momentul maxim al eclipsei. Mulți oameni s-au aruncat în apa atunci. Eu eram deja acolo și săriturile lor nu păreau să producă valuri, de parcă fiecare sărea în marea lui, din propriul său univers paralel.

Când prima dungă solară a reapărut, din piepturile miilor de oameni au izbucnit urale ca în urma unei victorii, de parcă lupta era câstigată de oameni într-o bătălie care nu e a lor și pe care oricum nu o înțeleg. Mi s-a parut ciudat și m-am dus și mai adânc în apă. Voiam să mă distanțez de tot ce ținea de uman. Toate sentimentele încercate atunci, de la început și până la sfarșit, mi se păreau sentimentele care ar trebui să mă încerce în interiorul unei biserici sau pe vârful unui munte, căci așa îmi imaginam eu că ar trebui să fie…

Am parasit plaja. Mă duceam…în mine, în sfârșit…ori poate atunci mă începeam a fi….

 

(sursa foto: evz.ro)

Lasă un răspuns

