Emoțiile unui suflet viu

Nud_Grigorescu_Galeria Alexandra's

Când lucrez am nevoie de un anume tip de confort, de un anume fel de energie a locului. Știu, sunt fițoasă rău, da-mi permit, ce să zic… :))

…Și cum fumatul s-a pus sub obroc, căci, vezi tu, să te ferească sfântul de toleranța toleranților, căci ea se cheamă discriminare, nu mă mai duc în cârciumi să lucrez. Și e bine. De banii ăia, deloc puțini, am descoperit că-mi fac tot felul de damblale. Una dintre ele, dintre damblale, zic, e aia să-mi iau tot felul de obiecțele vechi, care-mi șoptesc în suflet povești demult uitate.

Așa am ajuns la Galeria Alexandra’s.

Sunt locuri din care nu mai vrei să pleci. Pur și simplu. Îți dau energia aia mișto și te fac să te simți ca într-un cocon.

Clădirea e una veche, ridicată în perioada interbelică și renovată foarte mișto. Așa, locul și obiectele din interior înseamnă dublu energie bună. (V-am zis că-s bună la artimetică😀 ).

Pe la a treia vizită s-au întâmplat două chestii faine. Ba nu! Mai multe. În fine, două zic eu că m-au adus în punctul de acum. M-am îndrăgostit pe loc de niște obiecțele din argint, de undeva de prin secolul XIX și m-am abținut cu greu să nu mi le iau pe toate odată, că io-s d’aia extremistă – tot sau nimic. Ete că m-am maturizat și am zis s-o iau mai ușor. Așa că mi-am luat o cutiuță din argint, a cărei destinație inițială fusese pentru medicamente și a cărei nouă viață va fi să fie cutiuța mea pentru filtre de țigări, că am trecut pe fumat tutun de mai bine de un an.🙂 Al doilea lucru minunat a fost acela că am deschis gura și le-am spus oamenilor că mi-ar plăcea să lucrez de acolo.

Și așa se face că mi-am instalat fieful în locul ăsta plin de culoare, de povești, de comori pentru suflet și minte.

Dar despre altceva voiam să vă povestesc, de fapt. V-am zis că nu ma pricep la introduceri și, ori le fac prea lungi ori nu le fac deloc, dar ăsta e, până la urmă, farmecul meu.😀

Am lucrat o zi întreagă și m-am concentrat pe ce aveam de făcut. Am pus o poza, două si pe Instagram și pe FB. În fine..o zi aglomerată, dar frumoasă.

Ajung acasă și, în timp ce mâncam, mă dădeam pe FB. Și în momentul ăla mi-a căzut cerul în cap. Nici nu știu dacă o să găsesc cuvintele potrivite.

Nud_Grigorescu_Galeria Alexandra'sLa școală am învățat (și) despre pictorii români, am văzut o mulțime de reproduceri, am văzut câteva originale prin diverse muzee. Dar niciodată, niciodată, niciodată nu am visat că voi sta în prezența atâtor tablouri…de fapt nu, ci în prezența…de exemplu a lui Grigorescu. Atât de aproape încât să simt mirosul culorilor sale. Și cand am realizat asta, atunci mi-a căzut cerul în cap și de atunci încoace mă încearcă niște emoții pe care cu greu le pot descrie în cuvinte.

Eu nu îmi cumpăr tablouri, pentru că îmi imaginez o altfel de casă pentru astfel de opere, dar vă jur că abia mă pot abține să nu cumpăr cel puțin 10 tablouri dintre cele pe care le găzduiște galeria și care mi s-au lipit iremediabil de suflet. Compensez, însă, cu obiectele, ca să echilibrez balanța.😀

Next on my wish list e cutia muzicală pe care am pus-o și pe FB.😀 Să vă împingă păcatul pe careva să o cumpărați înaintea mea și să nu fie cadou pentru mine, că va rup capetele!🙂

Revenind, însă….îmi zăngăne în cap doar „Grigorescu, ma?!!! Grigorescu? Tu îti dai seama?”… Și, sincer, nu prea îmi dau seama. Valul de emoție este încă prea mare. Cel mai probabil, când tabloul se va vinde, se va fi smuls ceva din sufletul meu…

Grigorescu, mah?!!!

Și da, mă așez din nou să lucrez, simțindu-l pe EL, pe Grigorescu, că-mi e alături și asta îmi dă o liniște fantastică, o așezare a ființei și mă binecuvântează cu inspirație.

Am senzația că am renăscut și mi-e bine în suflet și în minte.

(http://alexandra-s.com) 

Lasă un răspuns

