Viața TRĂITĂ mă face VIE!

tree-of-life

Zilele astea am avut tot felul de discuții pe tot felul de teme. Cumva, o idee le leagă pe toate.

Împărtășeam ieri niște gânduri de genul „bai, io as vrea sa fac lucrul x”. Imediat interlocutorul a început să-mi explice de ce ideea mea de proiect e proastă – de la legi și până la faptul că „n-o să vină nimeni” La un moment dat am abandonat subiectul. Îmi era clar că e inutil.

Mai înainte de asta povesteam despre cum aș vrea eu să îmi fac o căsuță. Mi s-a explicat de ce nu o pot face – de la chestiuni de logistică și până la „nu se poate pentru că”. Am încercat să explic că am văzut că se poate, că știu oameni care și-au facut casa așa cum vreau eu etc. (nu, nu m-am îmbogățit ca să am din ce să-mi fac o casă, era doar o discuție legată de vise, mai degrabă) Orice aș fi zis mi se demonstra că nu se poate. Și m-am enervat și am lăsat baltă subiectul.

Recunosc că mă scot din minți oamenii care îmi explică de ce nu se poate, mai degrabă decât să spună „hai să găsim cea mai bună soluție”. De aia îi evit cât pot.

De câte ori am făcut ceva important în viața mea, am făcut de una singură.

Degeaba am crezut eu că îi voi inspira pe cei din jur, arătându-le că se poate. Pentru ei „nu se poate” e religie. În unele situații mi-am frânt gătul, e adevărat. Ori am plătit un preț mult prea mare – și asta e adevărat. Dar AM FĂCUT LUCRUL ĂLA! Uitându-mă în urmă am realizat unde am greșit, cum aș fi putut să fac să fie bine etc. Adică am analizat. Concluziile mereu mi-au folosit pe parcursul următorilor pași în viață. Dar și când am facut lucruri care mi-au ieșit cap – coadă!!! Nu-ți pot descrie bucuria acelor momente, pentru că nu există cuvinte pentru a descrie. Iar bucuria aia mi-a dat aripi și mai mari și am facut lucruri și mai faine. Și tot așa, căci viața e o roată care se învârte în permanență. Uneori am avut senzația că nu mă mai pot ridica de la pământ ori că nu ar fi bine să mă mai ridic, ca să nu-mi mai iau un pumn în gură. Și-am stat așa, la pamânt, până m-am simțit în putere și abia atunci m-am ridicat din nou.

M-a întrebat cineva daca am regrete. Nu. După aia m-am întrebat eu dacă sunt normală că nu am regrete. Sunt. Normală în…normalitatea mea, adică.🙂

Să ai regrete, eu cred că înseamnă că nu ai interiorizat suficient ce ți s-a întâmplat, dar, mai ales, că nu ai înțeles pe deplin rostul acelei întâmplări.

Oamenii care mai întâi îți explică de ce nu se poate sunt oamenii care nu-și asumă propria lor viață. Frica de a se „arunca” în ceva îi paralizează. Frica de a ieși din rutina pe care și-au creat-o și pe care ei o numesc confort. Frica de a trăi. Îi las în pace, pentru că nu mă mai lupt cu ei, nu mai încerc să-i conving că viața trece pe lăngă ei. Uneori mă întristez, însă, pentru că sunt oameni de care îmi pasă.

De aia mi-au plăcut sporturile extreme mereu – pentru că ești tu cu tine și cu limitele tale. O să-mi spui că e riscant și că doar o dată mori. Desigur. Doar că toți murim o singură dată. Important e cum trăim până atunci, dar și cum alegem să murim – deprimați sau bucuroși.

Îmi place viața în toate formele ei de manifestare – și când e faină și când mă așează în genunchi – pentru că fiecare formă a sa de manifestare mă umple, mă completează, mă reașează. Viața TRĂITĂ mă face VIE! 

De multe ori am citit că nu e bine să spui nimănui ce ai de gând să faci. Lucru adevărat. Pentru că oricare dintre oamenii care îmi spun că nu se poate, că e greu, că… orice, până la urmă, mă secătuiesc de o energie extrem de importantă și uneori mă demotivează.

Am scris rândurile astea mai degrabă pentru mine, ca reminder. Să-mi reamintesc faptul că pot să pun în practică orice visez, pur și simplu pentru că pot și că greutățile întâmpinate pe parcus condimentează bucuria reușitei.

Sursa foto

2 gânduri despre „Viața TRĂITĂ mă face VIE!

  1. Nu e neaparat doar cand ceri parerea. Pe mine, de exemplu, ma ia entuziasmul, caci vad cu ochii mintii cum ar arata in realitate ce gandesc si pur si simplu impartasesc cu bucurie maxima. Si pac, vine cate o pleasca demotivanta. :))

    Apreciază

Lasă un răspuns

