Când sirenele nu cântă

La mine în cartier e liniște. Mă rog, mai puțin în momentele în care e frumos afară și prin curțile din jur sfârâie grătarele – nu, pe ele nu le aud, simt doar fumul gros și înecăcios care îmi inundă până și creierul – și se încing petrecerile – într-o încercare disperată de a acoperi țipetele bătrânilor aduși să moară mai repede în azilul de lângă casa mea, ca într-o fabrică a morții. Mor pe bandă rulantă și nimănui nu pare să-i pese. Familiile se bucură că au scăpat de o povară, iar patroana azilului își freacă mâinile mulțumită în timp ce urlă ordine scurte către angajați, să pregătească mai repede locul pentru urmatoarea vită adusă la abator, poate și pentru că mâinile ei înregistrează doar banii pe care îi numără, din ce în ce mai mulți. Se pricepe la comerțul cu suflete, se pare.

La mine în cartier e liniște. Sirenele nu s-au auzit. Poate că e mai bine așa. Dacă începe un război n-o să știu. O să ies dimineața în curte, ca de obicei, să-mi salut plantele și să mă bucur de ziua ce mi se așterne în față. Și dacă aș ști la ce mi-ar folosi? Nu-i un război fiecare zi cu a sa fiecare luptă pentru supraviețuire?

Acu’ doi ani a venit copilu’ de la job și mi-a povestit cu entuziasm cum s-a petrecut primul exercițiu în caz de incendiu.

– Așa…și?

– Păi și ce? Noi eram în balcon toți, că ieșisem să luăm o gură de aer, după o ședință complicată.

– Păi și exercițiul? Sirenele?!…

– Nu știm…a sunat ceva, mai slab decât alarmele mașinilor din parcare și noi n-am știut. Ne-au închis în balcon. Am stat și noi acolo până a trecut. Ce era să facem? De la etajul 6 nu ai cum să sari peste balcon…

 

 

Lasă un răspuns

